Új török fuvarokat indított a Rail Cargo Group

iho/vasút   ·   2020.06.22. 15:00
400px_rcg_torok

Az új szállítási útvonalakkal az ÖBB-leány RCG tovább terjeszkedik a Kína felé vezető útirányok terén. A vállalat jelenleg is számos állandó intermodális vasúti szállítási lehetőséget kínál Európa és Ázsia között, az Új Selyemutat használva. A két új törökországi célpont tovább bővíti a Grúzián, Azerbajdzsánon, majd a Kaszpi-tengeren át Kazahsztánig vezető, úgynevezett középső korridorvonal lehetőségeit – jelenti a Rail Freight.

A két új TransFER-útvonalnak köszönhetően újabb összeköttetések jöttek létre az RCG-hálózatában Ázsia, Törökország és Nyugat-Európa között (kép forrása: Rail Freight)

A Kürtös (Curtici)–Isztambul TransFER-fuvar heti egyszer közlekedik a román–magyar határnál található terminál, valamint Törökország legfontosabb nemzetközi teherterminálja, Halkali között. A Törökország és Románia gazdasági régióit összekötő közvetlen útvonalat 66 óra alatt teszik meg a szerelvények.

A Budapest–Köseköy TransFER-útvonal Törökország ázsiai részét kapcsolja össze Európával. A vonatok szintén hetente egyszer közlekednek mindkét irányban, a tranzit-fuvaridő kicsivel kevesebb, mint öt nap. A fuvarral az RCG és partnerei, a török nemzeti vasút TCDD és a Pasifik Eurasia tovább bővíti az Ázsia és Magyarország közötti logisztikai szolgáltatásokat, valamint még jobb kapcsolatokat teremt a teljes eurázsiai régió gazdasági csomópontjai között. Az Anatólia, Közép-Ázsia és Kína közötti kapcsolatnak köszönhetően Nyugat-Európa gazdasági központjai is bekerülnek a hálózatba Budapesten keresztül, vagyis a teljes eurázsiai térség be tud kapcsolódni az RCG-hálózatába.

A vonatok Isztambulban a Márvány (Marmaray)-alagutat használva lépnek át a Boszporusz alatt Európa és Ázsia között; a műtárgy kulcsfontosságú a szállítási útvonalon. Az alagutat korábban csak személyvonatok használhatták, tavaly október óta viszont már a tehervonatokat is ráengedik. Ennek köszönhetően jelentősen csökkentek a középső korridorvonal szállítási idői, mivel a Baku és Európa között közlekedő tehervonatoknak már nem kell sehol megállni. Az első intermodális nonstop blokkvonat, amely az alagúton átment, 36×45 láb méretű, háztartási termékekkel és autóalkatrészekkel megpakolt konténereket szállított a törökországi Arifiyéből Sopronba.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek