Újabb 300 parkolóhely szűnik meg Szegeden

iho/közút   ·   2012.01.28. 09:36

Négy év alatt 2600-ról 2200-ra csökkent a fizetős parkolóhelyek száma Szegeden. A közeljövőben újabb 300 parkolóhely szűnik meg a városban. Kétezernyolc óta 15–25 százalékkal vásárolnak kevesebb parkolójegyet és -bérletet az emberek. Egyedül a negyedórás jegyekből fogyott több az elmúlt időszakban – írja a Délmagyar.hu.

Szegeden 1996-ban vezették be a fizetős parkolási rendszert. Három zónára – kék, sárga, zöld – osztották a várost, a legtöbbet azoknak kellett és kell a mai napig fizetniük, akik a központban parkolnak. A mostani városvezetés deklarált célja, hogy kiszorítsa az autósokat a belvárosból, illetve közösségi közlekedésre ösztönözze az embereket. Ennek jegyében döntött az önkormányzat 2007 végén a fizetős parkolási rendszer átalakításáról. 2008. január elseje óta csak kombinált, minden zónára érvényes, valamint kék-sárga és kék övezetre szóló parkolóbérletet lehet vásárolni.

Kétezernyolchoz képest 15 százalékkal, 2600-ról 2200-ra csökkent a fizetős parkolóhelyek száma Szegeden – tájékoztatta a lapot Tóth István Tibor. Az SZKT-igazgató elmondta: a közeljövőben tovább csökken a fizetős parkolóhelyek száma a városban. Elmondása szerint a Dugonics tér és környéke felújításával 106, a Pulz utca kétirányúsításával 15, a parkolóhelyek előírás szerinti szélesítésével – 220 helyett 250 centiméter lesz a várakozóhely szélessége – pedig 150 parkolóhely szűnik meg.

Tóth István Tibor hangsúlyozta: 2008-hoz képest tavaly 25 százalékkal kevesebben vásároltak órás és napos parkolójegyet. A kék-sárga parkolóbérlet-forgalom 12 százalékkal, a kombinált pedig 16 százalékkal csökkent. A lakossági bérleteladás is mintegy 15 százalékkal csökkent négy év alatt. Az igazgató szerint egyrészt a parkolóhelyek számának csökkenése miatt, másrészt mert a jelenlegi nehéz gazdasági helyzetben nagyon meggondolják a cégek és a magánszemélyek a bérletvásárlást. Az SZKT vezetője ugyanakkor hozzátette: tavaly a negyedórás jegyekből 10 százalékkal több fogyott 2008-hoz képest. De a negyedórás papír parkolószelvény kezd kikopni a forgalomból: egyre többen fizetik a díjat SMS-ben. Tavaly 75 százalékkal többen fizettek mobilon negyedórás parkolási díjat, mint 2008-ban.

Tóth elmondása szerint ma már minden ötödik autós mozgáskorlátozott-igazolvánnyal parkol Szegeden. Ennél csak a Mars téri helyzet rosszabb, ahol szombatonként a parkoló autók 90 százalékán virít a kék igazolvány. Ez számítása szerint több mint 100 millió forintos bevételkiesést jelent. Az SZKT-nak 2008-ban még 872 millió, tavaly viszont már csak 788 millió forint bevétele volt a parkolási díjakból.

Bár egyre fogynak a fizetős parkolóhelyek a belvárosban, nem csökkentették a bérletek és jegyek árát. Idén például 5,9 százalékkal emelkedtek a parkolási díjak, amelyekből 2012-ben 720 millió forintos bevétellel számolnak.

Kapcsolódó hírek

Vasút Közút Nagyvasút Kisvasút Városi vasút Autóbuszközlekedés

Titkos bunker Veszprémben, 150 éves fűtőház Miskolcon, vasúti magángyűjtemény Kelebián, nosztalgiabuszok Hatvanban: ha Múzeumok Éjszakája, akkor MÁV–Volán-csoport is!

MÁV/iho   ·   2024.06.19. 16:10

Június 22-én az ország számos pontján várják érdekes programokkal a látogatókat: a MÁV–Volán-csoport idén is aktív résztvevője a rendezvénynek, tizenkilenc településen, összesen huszonegy helyszín tart nyitva az érdeklődők előtt jövő szombat éjszaka.

Közút Haszonjármű

EKM: gyorsabbá válik a nagykategóriás jogosítványszerzés

iho/közút   ·   2024.06.19. 08:05

Újabb egyszerűsítéssel, ezúttal a nagykategóriás jogosítványszerzés gyorsításával segíti az Építési és Közlekedési Minisztérium a hazai szállítmányozási és fuvarozói ágazat fejlődését, a szektorban tapasztalt munkaerőhiány csökkentését. A jövőben a teherautók vezetésére jogosító C kategóriás jogosítvánnyal egyidőben megszerezhető az ahhoz kapcsolt nehézpótkocsiból álló járműszerelvényekre szóló CE kategóriás vezetői engedély.