Stadler-gépek Franciaországban: igény van rájuk
Az Euro 4001-es dízel-villamos mozdonyok közül a VFLI hármat vásárol meg, a fennmaradó kilencet pedig a mozdonyok lízingelésével foglalkozó Alpha Trainstől bérlik majd. A hattengelyes, Co’Co’ tengelyelrendezésű gépeket Franciaországban és Belgiumban tehervonatok élén tervezi bevetni a vasúttársaság – írja a Railway Pro. A Stadler a mozdonyokat spanyolországi, a Valenciához közeli Albuixech-ban található, korábban a Vossloh tulajdonában álló, 2015-től azonban már Stadler Valencia néven létező üzemegységében tervezte és építi meg.
A szintén hattengelyes EuroDual sokévnyi, kutatásba, fejlesztésbe és innovációba fektetett munka eredménye. A hétezer kilowatt névleges teljesítményű, alapvetően villamos mozdonyok felsővezetékes betáplálásnál huszonöt kilovolt ötven hertzes váltakozó áramról és másfél kilovoltos egyenáramról képesek üzemelni, drót híján pedig dízelmotor mozgatja őket. A prototípusban egy 2800 kilowattos, IIIB környezetvédelmi besorolású erőforrás dolgozik. A legkorszerűbb tapadásszabályozási rendszernek köszönhetően pedig az EuroDual hosszabb és nehezebb szerelvényekkel is meg tud birkózni, mint amire elődjei képesek, ráadásul nagyobb szállítási rugalmasságot is garantál. A franciaországi és belgiumi típusengedélyt a prototípussal szerezte meg a Stadler.
Az Euro 4001 az Euro 4000-es utódja. A váltakozó áramú átviteli rendszert szintén egy 2800 kilowatt teljesítményű, a IIIB-s és az V-ös szintű emissziós előírásoknak egyaránt megfelelő dízelerőforrás táplálja.
A VFLI 2013 óta használja az Euro 4000-es, EMD-motoros dízelmozdonyokat, ezek egy részét még a Vossloh építette. A flotta jelenleg tizenkilenc gépet számlál, az utolsót tavaly év végén vették át. Az Alpha Trains-nél harminc Euro 4000-es szolgál, a mozdonyokat spanyolországi és portugáliai vasúti teherfuvarozó cégek bérlik – számol be az International Railway Journal.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!