Újabb szakaszon korszerűsödött a 33-as főút

MTI/iho   ·   2024.04.19. 08:00
33asfout

A bruttó 4,2 milliárd forintos fejlesztésnek köszönhetően Debrecentől már Látóképig lehet kétszer két sávon közlekedni.

Az átadáson elhangzott: novemberben adták át az M35-ös autópályát a debreceni északnyugati ipari övezettel összekötő két kilométeres útszakaszt, most újabb több mint két kilométeres szakasz készült el bruttó 4,2 milliárd forintos, hazai forrásból finanszírozott beruházással.

Pántya József, az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) útépítésekért felelős helyettes államtitkára elmondta: az új útszakasz 2011 méteren kétszer két sávval köti össze a 3316-os jelű összekötő utat az ipari park területével. Emellett kialakítottak egy új körforgalmi csomópontot és javították a balmazújvárosi leágazást is. 33 ezer 500 köbméter földet mozgattak meg, 6400 köbméter beton és 7200 köbméter aszfalt kötőanyagú pályaszerkezetet építettek. A fejlesztés része volt a dinamikus közvilágítás kiépítése is az energiatakarékosság jegyében.

A 33-as számú főút felújított szakasza jelentős közúti forgalmat bonyolít, így a kapacitásbővítés lehetővé teszi a forgalom eloszlását, garantálja a jelenleg kialakítás alatt lévő, a BMW autógyárnak is helyet adó debreceni északnyugati gazdasági övezet gyors, biztonságos megközelítését.

A gazdasági övezet elérhetőségét segíthetik majd a 33-as számú főút tervezett további fejlesztései is mondta a helyettes államtitkár, kiemelve ezek közül a Csigekert utca–Szabó Lőrinc utca–Füredi út–Balmazújvárosi út forgalmas kereszteződésének átépítését. Szintén a 33-as számú főút forgalmát elősegítő tervezett fejlesztés a 33-as és a 35-ös számú főút kereszteződésének (Füredi út–Böszörményi út csomópont) fejlesztését célzó tanulmányterv készítése is.

Pántya József azt mondta, a kormány döntéseinek köszönhetően több további városi csomópont fejlesztésének megvalósítása is várható: ilyen például a 4-es számú főút négynyomsávúsításának tervezése Hajdúszoboszló és Nyíregyháza között, a 481-es, a 471-es és a 47-es számú főutak városi szakaszainak továbbfejlesztése, illetve a keleti elkerülő út is, amelynek tervezése 2023 novemberében kezdődött.

A vasútfejlesztés terén többek között a Debrecen–Füzesabony (108-as) vasútvonal korszerűsítése, Balmazújvárosig történő villamosítása, illetve a debreceni nagyállomás területén lévő indító-fogadó vágánycsoport fejlesztése várható.

Papp László (Fidesz-KDNP), Debrecen polgármestere elmondta: Magyarországon, de Közép-Európában is az egyik legnagyobb ipar- és gazdaságfejlesztési program helyszíne a város, a fejlesztés egyik motorja a BMW autógyárnak is otthont adó északnyugati gazdasági övezet. Az impozáns fejlődés nem áll meg, a kormánnyal kötött szövetség eredményeként Debrecen a jövőben is betölti gazdasági, tudományos, oktatási és közlekedési régióközpont szerepét.

(Nyitóképünkön a 33-as számú főút kétszer két sávra bővített első szakasza Debrecen térségében. Fotó: MTI / Czeglédi Zsolt)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek