Utasesélyek, ha leállna a Malév

iho/repülés   ·   2012.02.02. 09:36
cim_rs

A TTG hírlevél összefoglalója szerint ha a nemzeti légitársaság leáll, segítségnyújtást azoknak az utasoknak biztosítanak, akik érvényes menetjegyüket a Malév leállási napját megelőzően vásárolták meg, és akiknek a Malév-járatra szóló menetjegye a leállás napján vagy az azt követő három naptári napon belül biztosít jogot az utazásra. Továbbá azoknak, akik a Malév leállásának napján vagy azt megelőzően a célállomásra már elutaztak, és a visszaútra érvényes Malév-járatokra szóló menetjeggyel rendelkeznek.

A jogosultak célállomásra eljutásáról egy esetleges leálláskor is a Malév gondoskodik a meglévő menetjegyek más járatokra átfoglalásával vagy más közlekedési módok igénybevételének biztosításával. Ezen felül az érintettek meghatározott köre számára a Malév hatályos utazási szerződése szerinti feltételek alapján ellátásként a várakozási idővel arányosan étkezés és frissítő lesz biztosítható.

Ha az utas egy- vagy többéjszakás ott tartózkodásra kényszerül, szállodai elhelyezéséről, a szálláshely és a repülőtér közötti közlekedtetéséről is gondoskodik a légitársaság. Az ellátásokon kívül az utazásukban akadályozott ügyfelek számára díjmentesen lehetővé kell tenni két telefonhívást, telex, faxüzenet vagy e-mail küldését.

Gyakorlatilag tehát csak azoknak az utasoknak jár kártérítés, akiknek a menetjegye a Malév menetrend szerinti járatai beszüntetésének napján, valamint azt követően három naptári napon belül biztosít jogot az utazásra, illetve azoknak, akik a leállás napján vagy azt megelőzően már elutaztak a célállomásra és a visszafelé útra 2012. február 29-ig érvényes Malév járatszámú menetrend szerinti járatokra szóló menetjeggyel rendelkeznek. A kártalanítási igényeket 2012. március 31-ig lehet benyújtani.

A légitársaságok csődjére általában nem vonatkozik automatikusan az utasbiztosítás, ehhez egy külön biztosítást is kell kötnie az utasoknak, de nyilvánvaló csőd esetén erre már nincs lehetőség. A lemondási biztosítás soha nem a járattörlésre vonatkozik, hanem az utas lemondási lehetőségét biztosítja betegség vagy más indok miatt. Malév-jegyekre azonban már nem köthető csődbiztosítás.

Fontos tudnivaló még, hogy a repülőjegyeket értékesítő utazási irodák gyakorlatilag csak közvetítő funkciót látnak el, a szerződés tehát minden esetben a légitársaságok és az utasok között jön létre, ezért az esetlegesen törölt járatok miatti kárt az irodák nem tudják megtéríteni – írja a TTG hírlevél.

Kapcsolódó hírek