Vectronokat vesz Olaszországba a DB Schenker

iho/vasút   ·   2015.12.02. 18:45
400px_dbschenker_vectron

A villamos gépeket a DB Schenker olaszországi leányvállalata, a DB Schenker Rail Italy azonban csak bérelni fogja: a járművek a németországi Unicredit Leasing tulajdonában állnak majd. Az International Railway Journal információi szerint a három kilovoltos egyenáramról üzemelő Vectron DC-mozdonyok névleges teljesítménye 5200 kilowatt, legnagyobb sebességük százhatvan kilométer per óra.

A DB Schenker Lengyelország után Olaszországban is beveti a Siemens Vectronjait (fotó: IRJ)

A Siemens Mobility Division vezérigazgatója, Jochen Eickholt a november végi bejelentés kapcsán elmondta, a DB Schenker Lengyelországban már használ a típusból huszonhármat; a gépek jó választásnak bizonyultak. A Vectronok már megszerezték az alapvető közlekedési engedélyt Olaszországban, ezért az átvétel is kevesebb időt vesz majd igénybe. A mozdonyokat a gyártó München-Allach-i üzeme építi meg – számol be a Railway Gazette.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Közút Nagyvasút Autóbuszközlekedés

Szombattól július végéig karbantartják Rákosrendezőt, jelentősen változik a közlekedés az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalakon

MÁV/iho   ·   2025.06.21. 08:00

A vonatok fővárosi végállomását a Nyugati pályaudvarról külső állomásokra helyezik át: az esztergomi vonatok Angyalföldig, a szobi és a veresegyházi vonal járatai Rákospalota-Újpestig közlekednek. Pótlóbuszok helyett a sűrűbb helyközi buszjáratokat és a BKK járatait lehet majd igénybe venni.