Vége a Desiro-korszaknak?

iho/vasút   ·   2011.10.09. 20:38
00

A Bolgár Államvasutak (BDZS) 2008-tól tizenöt háromrészes és tíz négyrészes Desiro villamos motorvonatot vásárolt a Siemenstől (emellett még 25 dízelüzemű, a mienkhez hasonló szerelvényük is van), a megvásárláshoz hitelt nyújtó bankhoz azonban késve érkeznek a fizetési részletek. A bank jelenleg a tulajdonosa a motorvonatoknak, azok csak teljes kifizetés esetén kerülnek a bolgár vasút tulajdonába. A Desirók vételi szerződésében szerepel még, hogy 2017-ig az Allianz bulgáriai leányvállalatánál kell biztosítani, ezzel szemben az ügylet átkerült a Hermes biztosítóhoz – amelyben az Allianz is részvényes. Ha a korszerű motorvonat hirtelen kiesne a forgalomból, a nagyobb városok környéki közlekedést nehezen tudná megoldani a BDZS, a megmaradó rigai motorvonatok üzemkészsége igen alacsony. A vasúttársaság vezetősége reméli, hogy magas politikai szinten megoldódik a probléma. A Trud című bolgár napilapban megjelent ötvenes szám forrása nem egyértelmű – egyrészt vonatkozhat a huszonöt, de kocsivégenként különböző pályaszámot viselő villamos motorvonatra, másrészt beleérthetik a huszonöt dízel Desirót is.

Az első 30-as sorozatú, háromrészes villamos Desiro Bulgáriában<br>(forrás: Wikipedia)

Kapcsolódó hírek

Vasút Ellátási lánc Nagyvasút Szállítmányozás

Eldőlt: megépülhet a zalaszentiváni deltavágány

iho/vasút   ·   2025.12.12. 12:00

A Swietelsky, a V-Híd és az R-Kord partnersége csaknem 12 milliárd forintot kér a kivitelezésért, aminek cirka felét a GYSEV fizeti uniós támogatásból, másik felét pedig az állami büdzsé állja. A fejlesztéssel a Metrans tervezett konténerterminálja is megvalósulhat, és értelmet nyerhet a Zalaegerszeg és Zalaszentiván közötti fantomkörforgalom.