Vége az egyik Budapest–Toronto-járatnak? A társaságnak is?

MTI/iho   ·   2015.08.27. 19:55
cim

Az MTI jelentette: ideiglenesen beszüntette működését a görög SkyGreece.

A légitársaság weboldalán, egy nappal a cég elnökének„bullshit”-jellegű cáfolata után, a ma megjelent kommüniké úgy fogalmaz: a SkyGreece „ideiglenesen” beszünteti működését, de arra számít, hogy hamarosan újraindulhat. A közlemény a görögországi pénzügyi válságot okolja a történtekért, valamint olyan műszaki problémákat, amelyek a többnapos késéket és kimaradásokat okozták, amelyek aztán „jelentős további költségekkel jártak”. Utasaik az illető országban működő SkyGreece képviselettel kell, hogy felvegyék a kapcsolatot alternatív utazási lehetőségek és szállások ügyében.

Korábban írtuk:

A légitársaság bedőlését gyanítja az Airportal azután, hogy a légitársaságnak több Toronto–Budapest-járatát törölték.

A szakoldal információi szerint számos utas Kanadában rekedt, miután múlt héten több járat több napos késéssel indult csak, illetve a mára reggelre Torontóból várt járat éppúgy nem érkezett meg Budapestre, mint a Szaloniki felől várt és Torontóba továbbinduló járat.

Az utasok és a portál sem tudott érdemi információt szerezni a helyzetről, a közösségi oldalakon felfüggesztették a társaság fiókjait, a SkyGreece honlapján az utolsó információ dátuma augusztus 17., és eszerint a társaság augusztus 17-étől 20-áig „üzemeltetési okok” („operational considerations”) miatt valamennyi járatát el kell, hogy halassza.

A torontói cbcnews szerint tegnap az Athén–Zágráb–Toronto járat maradt ki. A tévétársaságnak a légitársaság egyik embere annyit mondott, az el nem szállított utasok szállodai vouchert és visszatérítést kapnak, de ez a nyilatkozat is a múlt héten hangzott el, és ebben az illető a társaság „növekvő problémáit” is emlegette.

A Global News egy közösségi oldalon olvasható bejegyzést közöl, miszerint a torontói repülőtér emberei azt mondják, a SkyGreece egyetlen Boeing 767-300-asa azért kellett, hogy a földön maradjon, mert a társaság nem fizette ki a leszállási illetékeket a légikikötőnek.

A legfrissebb hír szerint ugyanakkor a SkyGreece elnöke és fő részvényese, Ken Stathakis hazugságnak („BS”, bullshit) minősítette azt a „szóbeszédet”, hogy a cég a bankcsőd határára került, és azt ígérte, hogy a társaság folytatja a repülést, illetve megismételte a korábbi ígéreteket a visszatérítésről és a szállodai elhelyezésről.


Amint erről portálunk beszámolt, a SkyGreece februárban jelentette be a Görögországból Budapest érintésével induló kanadai járatait, ekkor azt közölték, hogy folyamatban van az egyetlen gép mellé a második beszerzése. Az első járat aztán mondhatni lopakodó üzemmódban, a szokásos ünneplések nélkül el is indult. Az első komolyabb zavar a társaság működésében július elején, a görög válság tetőpontján volt érzékelhető, de az akkori kimaradásokat azzal magyarázták, hogy a a görög állam blokkolta a külföldre szóló átutalásokat, és ez azt jelentette, hogy azok a járatok nem tudnak elindulni, amelyek nem tudnak hazai tankolással odarepülni és vissza is térni a célállomásról.

A Malév bukásakor megjelent elemzések sűrűn emlegették, mennyire kockázatos, ha egy cég csak egy vagy két géppel próbál nagy hatótávolságú hálózatot fenntartani: a magyar nemzeti légitársaság számára is sokszor szinte megoldhatatlan helyzetet okozott, ha az észak-atlanti és ázsiai vonalakon dolgozó két 767-es egyike műszaki okból kiesett.  Ez nem egyszerűen járatok elmaradását jelenti, hanem bevételek kiesését, amit csak komoly tőkeerővel, stabil pénzügyi alapokkal rendelkező légi vállalkozás tud átvészelni.

A Kanada és Magyarország közti légikapcsolat másik társasága, az Air Transat erős háttérrel dolgozik, Toronto-Montreal-Budapest járata jelenleg hetente egyszer közlekedik, de az észak-amerikai ország harmadik legnagyobb társasága már a járatnyitáskor kilátásba helyezte a sürítést.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Repülés Hajózás Nagyvasút Légiközlekedés Belvíz

Brüsszel döntött: 2040-ig el kell készülnie a Budapest–Bukarest NSV-nek

iho.hu   ·   2024.06.17. 11:45

Jóváhagyták a TEN-T transzeurópai közlekedési hálózat fejlesztésére vonatkozó új uniós rendeletet, benne a magyar és a román főváros közötti nagy sebességű vasút megépítésére vonatkozó passzust. A döntés végleges, a hálózatot három lépésben fejlesztik tökélyre, a végső határidő 2050.