Visszaúsztak a román Delfinek Magyarországra

iho/vasút   ·   2016.10.04. 13:45
400px_cfr477

A tavaly decemberi menetrendváltással ismét életbe lépett a 120-as vonalon a gépcserézés a magyar–román határon, ezzel a CFR Calatori 477-es sorozatú Ázeái búcsúztak a magyar vasúthálózattól, és csak remélni lehetett, hogy a felesleges kürtösi gépmozgások és az ezzel járó adminisztráció hamarosan megint megszűnik. Szeptember utolsó napjaitól, ha nem is teljesen, de visszaállt az évekig megszokott status quo: közel tízhónapnyi szünetet követően újra a 120-as vendégei a Delfinek.

Szeptember végétől ismét Budapestig járnak a CFR 477-esei. Vörös Attila felvétele még a közel tízhónapnyi szünet előtt, 2015-ben készült

A románok felújított hatlábúi egyelőre két fordulót járnak: az egyik gép a hajnali Daciával (346-1) érkezik Bukarestből, és a délelőtti Transsylvania Intercityvel (IC75-2) indul vissza Budapestről Brassóba, míg a párja délután érkezik Brassóból a páratlan Transsylvaniával (IC74-1), majd a késő esti Daciával (347-2) tér vissza a román fővárosba.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Életbe lépett az idei vasúti menetrend első komolyabb módosítása

MÁV/iho   ·   2025.05.14. 12:00

Május közepétől pénteken és vasárnap új expresszvonatok járnak a főváros és Pécs, Nyíregyháza/Záhony, továbbá Kazincbarcika között. Románia schengeni övezethez történt csatlakozásának köszönhetően a nemzetközi vonatok tartózkodási ideje lecsökken a nyírábrányi és a kötegyáni határállomásokon, Nagyszalonta pedig már napi hét vonatpárral is elérhető.