Vonattal megy Kínába a Metrans

iho   ·   2019.10.22. 09:00
400px_metrans_kontener

Díszesen felszalagozott Metrans Herkulessel az élen, az eseményen megjelentek udvarias tapsa közepette október 21-én indult útnak az első menetrend szerint Kínába tartó Metrans konténervonat a cégcsoport Csepelen a közelmúltban felépült új vasúti termináljáról. Célja a kínai Fucsien tartományban található Hsziamen. A tervek szerint heti rendszerességgel közlekedő járat ideútban Kínából szállít import termékeket a Metrans dunaszerdahelyi termináljára, majd ugyanez a vonat – több Metrans terminálról összegyűjtve az árukat – indul Budapestről vissza Kínába, hatékony megoldást kínálva ezzel a közép-európai régióból Kínába irányuló exportőrök számára.

A Metrans csoport Budapestről Kínába tartó első konténervonata elindul a Metrans Konténer Kft. csepeli termináljából (fotó: Mohai Balázs/MTI)

Mivel a szerelvény a cégcsoport csehországi, szlovákiai, ausztriai és magyarországi terminálhálózatát járja be, ez azt jelenti, hogy a vonatra Közép-Európa több országából lehet rakományt feladni. Az elsőként induló konténervonat rakománya 44, egyenként negyven lábas konténer, túlnyomórészt Magyarországról származó árukkal megrakva. A széles nyomtávú vasúti teherkocsikról normál nyomtávra (és fordítva) az átszerelés a szlovák–ukrán határon, a kisdobrai (Dobra) terminálon zajlik. A vonat innen halad tovább Ukrajnán, Oroszországon és Kazahsztánon át, majd a korgaszi óriástermináltól ismét a normál nyomtávon folytatja útját Az útvonal teljes hossza hozzávetőlegesen 9500 kilométer, amit a vonat körülbelül tizenöt nap alatt tesz meg.

Az iho kérdésére, miszerint a Metrans nem lát-e a nagyobb kockázatot abban, hogy a vonatot az Ukrán Vasutaknak adják át – márpedig az ukrán–orosz szembenállás akár nehézségeket is okozhat –, ahelyett, hogy a lengyel–fehérorosz átmenetet választanák, Kiss Péter, a Metrans csoport elnök-vezérigazgatója elmondta, körülbelül egy évig dolgozott az ügyön, ennyi ideig tartott, amig az ukrán és az orosz fél is érdekeltté vált a vonat gyors továbbításában. Erre példa: a Kínából érkező vonat esetében az ukrán vámhatósági vizsgálat lebonyolítására eredetileg negyvennyolc órát kalkuláltak be, de erre végül harminckét óra is elég volt.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek