Wizz-tervek: Kolozsvár, Marosvásárhely
A bécsi járat kezdetben heti két, majd három, és novembertől már heti négy alkalommal repül, miközben a Kolozsvár–Pozsony járatot a két célállomás közelsége miatt a Wizz megszünteti. A lap megjegyzi, hogy a szlovák fővárosba tavaly épp Bécs elérhetősége kedvéért indított járatot a cég, ez pedig a közvetlen repülésekkel az osztrák fővárosba feleslegessé válik.Sűríti a társaság idén a téli menetrend bevezetésekor kolozsvári járatait Doncasterbe heti kettőről háromra, Romába négyről hétre, Párizsba hatról kilencre, Londonba tizenkilencről huszonegyre.
Ami különösen jellemző hír, heti tíz helyett novembertől már heti tizenhárom alkalommal repül a Wizz Kolozsvár és Bukarest között, ami jelzi, hogy a társaság a román vetélytársak, köztük a csődveszélybe jutott Tarom erőfeszítései ellenére meg akarja tartani piacvezető szerepét az országban. Tegyük hozzá, a belföldi útvonalak életképességét pedig tovább erősíti az új kormány bejelentései ellenére sem túl intenzív közútfejlesztési program: továbbra sem látni világosan, mikor lesz autópálya-összeköttetés Erdély és az ország fővárosa között, nem beszélve az észak-erdélyi pálya továbbra sem létező szakaszáról nyugat, Nagyvárad illetve a magyar határ felé.
Ami a Kolozsvár-Budapest Wizz-járatot illeti, ezt ősztől visszaköltöztetik Marosvásárhelyre, amennyiben az ottani pálya felújítása befejeződik. Mint erről korábban portálunk is hírt adott, a munkálatok felgyorsítása érdekében egy vásárhelyi civil szervezet néhány hete még demonstrációt is szervezett, de az biztos, hogy a téli időjárásra tekintettel, a pálya felújítása egyelőre áll. A beruházó szerint azonban nyárra valóban befejezhetik a munkálatokat.
Korábban a kolozsvári repülőtér pályájának felújítása mellett komoly mértékű meghosszabbításáról is voltak elképzelések, 2100 méterről 3500-ra, de a jelek szerint egyelőre marad a mostani, hiszen a bővítéshez el kellene terelni a pálya keleti végétől a Szamost. A pályát a lap azzal kapcsolatban említi, hogy Sorana Ratz kommunikációs menedzser a vezérigazgató által beharangozott jegyáremelések „potenciális forgatókönyvét” a bérek mellett az üzemanyagárak határozzák meg: ami biztató, hogy a Wizz által forgalomba állított A321-esek tíz százalékkal kevesebb kerozint fogyasztanak (– egy ülésre vetítve – a szerk.), a neo 321-es meg még ennél is gazdaságosabb. Ami Kolozsvárra (és Vásárhelyre) nézve nem annyira biztató, ezeket a reptereket csak a rövidebb törzsű 320-asok használhatják.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!