Csengcsou–Budapest, teherszállítás heti háromszor, a Hainan gépével

iho/repülés   ·   2020.10.21. 18:00
957ee9e74456ec6d0e74bf90694349ba22a9a0c2_fhd_1920_w3h2

ITM-bejelentés, az A330-asok rendszeres repülései nemcsak az egészségügyi beszerzések könnyítésére szolgálnak.

„A Kína és Közép-Európa közötti áruforgalom gyors, hatékony és akadálytalan újraindítása érdekében közlekedtet heti három járatot Csengcsouból Budapestre az UTA, az első repülőgép már meg is érkezett a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre. A járatok nemcsak az egészségügyi, a járvány elleni védekezést szolgáló beszerzéseket könnyíthetik meg, hanem a magyar termékek ázsiai piacokra való kijutását is segíthetik” – jelentette be Schanda Tamás miniszterhelyettes. 

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium parlamenti és stratégiai államtitkára hozzátette: a légi összeköttetés új lendületet ad a kétirányú kereskedelem koronavírus-járvány első hulláma utáni beindításának, a repülőgépek általános ipari és fogyasztási cikkeket, kész- és félkésztermékeket is szállítanak majd.

(fotók: ITM, Iró Zoltán)

„A gépek kiinduló állomása a Kína központi részén fekvő Csengcsou városa. A visszajáratok a Távol-Keletre értékesített magyar áruk szállítmányozására is lehetőséget teremtenek, ami fontos szempont a magyar gazdaság erősítése szempontjából” – fejtette ki Schanda Tamás.

A járatokat a kínai és kelet-közép-európai kereskedelem fejlesztésével és elősegítésével elsődleges feladataként foglalkozó CECZ cégcsoport tagja, az UTA (Universal Translink Airline) közlekedteti. A társaság a kínai Hainan Airlinestól bérel egy 40 tonnás kapacitású Airbus A330-300 repülőgépet.

Amikor a Hainan még menetrend szerinti utasjáratokat repültetett Budapestre (fotó: iho.hu)A légi járat 2020 októberétől 2021 végéig alapesetben heti három alkalommal közlekedik. A heti járatok száma november elejétől január végéig négyre nő. A teljes időszak alatt várhatóan mintegy 170 repülőgép fordul majd meg Kína és Magyarország között – olvasható a közleményben, amelynek kiegészítéseként az ITM kommunikációs főosztálya szerkesztőségünknek megerősítette: „A járatok alapvetően áruszállításra szolgálnak”.

Az adatbázis szerint a Hainan jelenleg 221 gépet számláló flottájában kilenc A330-200-as és 24 300-as szerepel, ezek közül nyolc van „leparkolt” státuszba. A gépek mindegyike utasszállító, a Ferihegyen készült fotó is ilyen gépet ábrázol. Vagyis a rakományt a padlószint alatti raktérben, illetve feltehetően a széksoroktól megszabadított kabinban, kabinrészben hordozhatja, így érhető el a közleményben említett negyven tonnás cargo-kapacitás, ami „normál üzemben”, vagyis utasokkal együtt csak 16 tonna lenne.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek