Fontos vasúti kapacitásnövelés a kazah–kínai határon

iho/vasút   ·   2025.12.20. 12:00
altinkol

Az altinkoli fejlesztéseknek köszönhetően negyven százalékkal bővült a határállomás árukezelő képessége.

A kazah–kínai határnál található kazahsztáni Altinkol állomásának fejlesztése egy nagyobb kapacitásbővítő program része; a határ másik oldalán a kínai Korgasz állomás fekszik. A két árukezelő állomás nemcsak a két ország viszonylatában, hanem az európai tranzitforgalom szempontjából is fontos csomópont. A beruházásnak köszönhetően csökkennek a torlódások a határátmeneten, elősegítve az Ázsia és Európa közötti vasúti kapacitások növelését.

A korgaszi vasúti infrastruktúrát gyakran túlterheli a határt átlépni szándékozó szerelvények nagy száma. Altinkolban hat új vonatkezelő vágányt építettek ki, ennek köszönhetően az eddigi napi húsz helyett már 28 vonatot lehet átengedni. Az új vágányokon felül 32 kilométernyi pályát is kétvágányúsítanak a kazahok: Altinkol és az ország legnagyobb városától, Almatitól északra fekvő Zsetigen között. A fejlesztés során nyolc meglévő mellékvágányt is átépítenek, továbbá öt újat létrehoznak. Ennek eredményeként a vonal áteresztőképessége napi tizennyolc vonatról 33-ra nő. A munkálatok várhatóan 2026-ban készülhetnek el.

Ezzel egyidejűleg a másik fontos kazah–kínai vasúti határátmenetnél, Dosztik–Alasankounál jó év végi eredményeket remélnek 2025-re: az év eddigi tizenegy teljes hónapjában hat százalékkal nőtt a forgalom, 17,8 millió tonnát elérve. A teherkocsik száma viszont mindössze egy százalékkal emelkedett, 450 ezer 200 vagont könyvelhettek – jelenti a Rail Freight.

(Nyitóképünk illusztráció. Kép forrása: Shutterstock / railfreight.com)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek