Forgalomban az ALSA Rail első Euro6000-ese

A többáramnemű Stadler-villamosmozdonyokból négyet vesz bérbe az Alpha Trains-től a spanyol magán-vasúttársaság. Az új, korszerű vontatókkal tehervonatokat fognak továbbítani az északnyugat-spanyolországi Asztúria hercegség tartományból és oda.
A 2001 szeptemberében alapított ALSA Rail eddig mindössze öt saját, három kilovoltos egyenáramról üzemelő, 269-es sorozatú villanygépével fuvarozhatta az acéltekercseket, a mozdonyok azonban csak a Pajares-hágón át vezető, régi pályát használhatják, mivel a 2023 végén átadott új, huszonöt kilométer hosszú Pajares-bázisalagutat már a 25 kilovolt ötven hertzes váltakozó áramú rendszerrel villamosították.
A tavalyi év derekán az állami árufuvarozó vasúttársaság, a Renfe Mercancías, mely kétáramnemű mozdonyflottával rendelkezik, úgy döntött, hogy minden szolgáltatásának a bázisalagutat kell használnia, az asztúriai magánvasút pedig úgy döntött, hogy saját magának szerez be kétáramnemű mozdonyokat arra az esetre, ha a régebbi vonal használatát megtiltó korlátozásokat a társaságra is érvénybe léptetnék a jövőben.
A teherforgalomnak az új vonalra történő átirányítása azt is lehetővé teszi, hogy az ALSA Rail továbbfejleszthesse turistavonatait, melyeket a rendkívül festői régebbi útvonalon indított el 2024 során – jelenti a Railway Gazette.
(Nyitóképünkön az ALSA Rail első bérelt Euro6000-ese. Kép forrása: Railway Gazette)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!