Már több helyen állnak az oszlopok és feszül a drót a Balaton északi partján
A Székesfehérvár–Tapolca vonal Szabadbattyán és Balatonfüred közötti szakaszán tavaly ősz óta zajló villamosítási munkálatokat jelen pillanatban nem befolyásolja a koronavírus okozta járványhelyzet: a kivitelezés az ütemtervnek megfelelően halad.
A balatonakarattyai nyíltvonali szakaszon fekvő csittényhegyi alagút átépítési munkálatai április végére fejeződtek be. Annak érdekében, hogy az 1909-ben átadott, 96 méter hosszú műtárgyban a villamos felsővezeték az érvényben lévő előírásoknak megfelelően kiépülhessen, a vasúti pályát 20–40 centiméterrel le kellett süllyeszteni, továbbá korszerű betonlemezes felépítményt építettek ki.
Balatonfűzfő állomáson teljesen megváltozott a vágányok elhelyezkedése: új vágányok épültek, a kihasználatlan sínpárokat pedig elbontották. Az április 30-i ideiglenes forgalomba helyezést követően már akadálymentes peronok várják az utazóközönséget. Az esőbeállók készre szerelése, a peronbútorzat telepítése, a teljes körű tereprendezési és padkaépítési feladatok elvégzése a 2021 tavaszán esedékes műszaki átadásra várható.
A nyíltvonalon már több szakaszon állnak a horganyzott felsővezeték-tartó acéloszlopok, Szabadbattyán és Polgárdi Ipartelepek, Polgárdi és Csajág, valamint Balatonalmádi és Alsóörs között pedig a felsővezeték is a helyére került.
A következő nagyobb építési ütem a nyári főszezoni időszakot követően, várhatóan szeptember végén kezdődik meg. Ebben az időszakban átépül Polgárdi, Balatonkenese és Alsóörs állomás, valamint befejeződik a felsővezeték-rendszer kiépítése is. A beruházás várhatóan 2021 nyarára készülhet el, így a főszezoni időszakban már villamosított pályán közlekedhetnek a szerelvények.
A munkálatok következő szakasza során május 4-én éjszakától június 18-án éjszakáig néhány esti és hajnali, kora reggeli (a Székesfehérvárról 3:40-kor és 23 órakor, továbbá a Balatonfüredről 3:13-kor, 20:45-kor és 21:37-kor induló) vonat helyett pótlóbuszok közlekednek Székesfehérvár és Balatonfüred, illetve Aszófő között. A 29-es vonal villamosítása az éjszakai órákban zajlik, így az átszállás kevesebb vonatot és utast érint. A vágányzári menetrendet ide kattintva, a MÁV honlapján lehet letölteni.
A nettó 23 milliárd forint értékű fejlesztés az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) megbízásából a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában valósul meg európai uniós forrásból. A kivitelezést a Vasútvill Kft. és az R-Kord Kft. alkotta ÉB 2018 Konzorcium végzi.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!