Még több pénzt fordít idén vasúti infrastruktúrára a DB

iho/vasút   ·   2022.02.03. 15:00
db_vasutepites

A tavalyihoz képest körülbelül kilencszázmillióval többet, 13,6 milliárd eurót terveznek költeni a meglévő hálózat hatékonyságának és kapacitásának növelésére.

A Deutsche Bahn (DB) szándéka, hogy 2022-ben körülbelül 1800 kilométernyi vágányt, kétezer kitérőt, száznegyven hidat és nyolcszáz állomást korszerűsítsen. A minden eddiginél nagyobb modernizálási programmal plusz kapacitást akarnak elérni a vasúthálózaton. A vasúttársaság szerint ezt csak motivált és elkötelezett dolgozókból álló erős csapatokkal lehet megvalósítani, ennek érdekében csak 2022-ben 4800 plusz mérnököt, valamint terjeszkedési és karbantartási szakembert vesznek fel ideiglenesen.

A DB idei beruházási tervének két fő pontja van. Az első, hogy még több kapacitást alakítsanak ki a vágányokon mind a teher-, mind pedig a személyszállító vonatok részére. Ezt a meglévő vágányok bővítésével, valamint új infrastruktúra létrehozásával érnék el. Másrésztől a vasúttársaság számos digitalizálási beruházáson dolgozik. A munkálatok középpontjában a stuttgarti digitális csomópont, valamint a Skandináviát a Földközi-tengerrel összekötő közlekedési korridornak a Hamburgtól Erfurton és Münchenen át a Kufstein közelében található osztrák határig vezető részének fejlesztése áll. Ezzel egyidejűleg a legkorszerűbb, az európai előírásoknak megfelelő vonatbefolyásolási rendszer, az ETCS kiépítésével is haladnak. A nyár folyamán először állítanak majd üzembe digitális biztosítóberendezést nagysebességű vonalon, Donauwörthnél.

A jövőbeli legfontosabb projekteken felül a DB arra is törekszik, hogy a meglévő hálózat jó állapotban maradjon. A vasúttársaság kisebb és közepes méretű intézkedéseket hoz annak érdekében, hogy a vasút erős maradjon, és kevésbé forduljanak elő hibák. Plusz kitérők beépítésével, valamint ideiglenes hidak létesítésével garantálni lehet, hogy a vasúti forgalom még részleges vágányzárral járó munkálatok mellett is megbízhatóan folyhasson. A vasúthálózaton számos helyen intenzív felújítási munkálatok zajlanak, így egyes szakaszok nem használatók, ennek következtében az elmúlt hónapok során heves kritika érte a német vasúthálózat elérhetőségét. Az iparág szerint a munkálatok miatt néhány helyen teljesen le is állt a vasút.

A DB azt nyilatkozta, hogy annak érdekében, hogy a nagy mennyiségű építkezés ellenére a személy- és teherszállítási megrendelők továbbra is magas minőségű szolgáltatáshoz jusson, az eddigieknél is intenzívebben és hatékonyabban kapcsolja majd össze az építési munkálatokat. A nagyobb befektetett összeg nagyobb építési mennyiséget jelent. A vasúttársaság prioritásként kezeli az ügyfélbarát és kapacitáskímélő munkálatokat, ennek érdekében tovább erősíti az együttműködést az építőipari vállalatokkal, hogy még gyorsabban és megbízhatóbban valósítsák meg az építési munkálatokat – számol be a Rail Freight.

(Nyitóképünk forrása: DB)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek