ÖBB: még több Mireót ide!

iho/vasút   ·   2025.02.14. 12:00
obb_siemens_mireo

Az osztrák szövetségi vasúttársaság újabb harminc villamos motorvonatra nyújtotta be igényét. A szerelvények 2029-től állhatnak forgalomba regionális és elővárosi viszonylatokon.

A napokban bejelentett megrendelés huszonöt háromrészes és öt négyrészes vonatra vonatkozik. Az üzlet annak az ötmilliárd euró (jelenlegi árfolyam alapján cirka 2000 milliárd forint) összértékű, tíz év alatt kihasználható keretszerződésnek a része, amit az ÖBB és Siemens Mobility még 2023 augusztusában írt alá összesen 540 egyszintes villamos motorvonat beszerzéséről. A vasúttársaság alaprendelésként tavaly januárban hetven szerelvényt kért, 800 millió euró (hozzávetőlegesen 320 milliárd forint) értékben; ezek a vonatok már a Mireók továbbfejlesztett platformját képviselik.

A százhatvan kilométer per óra legnagyobb üzemi sebességre képes vonatokat a gyártó ellátja az egységes európai vonatbefolyásolási rendszerrel (ETCS). Az ÖBB Ausztrián kívül nemzetközi regionális forgalomban is beveti majd a Mireókat: Németországba és Csehországba is át fog járni velük. A Siemens-szerelvények eleget tesznek majd napjaink kényelmi elvárásainak: a légkondicionált utastérben wifit és hálózati csatlakozókat lehet igénybe venni, valamint külön helyek állnak majd a kerekesszékkel, babakocsival és kerékpárral közlekedők részére. Ezeken felül külön síléc- és hódeszkatárolók is lesznek.

Az új vonatok kocsijai belülről némileg szélesebbek leszek az ÖBB által eddig kért Mireókéhoz képest. A forgóvázak elrendezését is áttervezte a Siemens: az eddigi, az egyes betétkocsikat összekötő Jacobs-forgóvázas megoldás helyett minden kocsi alatt két saját forgóváz fog futni.

A Siemens Mobility-től eddig összesen több mint 550 Mireót vásárolt huszonhárom megrendelő – számol be a Railway Gazette.

(Nyitóképünkön a Jacobs-forgóvázak nélküli Mireo látványterve. Kép forrása: ÖBB / Railway Gazette)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Elkezdődik a Borostyán vasúti árufuvarozási folyosó korszerűsítésének előkészítése: 740 méter hosszú tehervonatokat is akar közlekedtetni rajta a GYSEV

GYSEV/iho   ·   2025.02.13. 09:10

A „Borostyán vasúti árufuvarozási folyosó egyes nyugat-dunántúli szakaszainak korszerűsítése – megvalósíthatósági tanulmány és tervek készítése” című projekt célja az észak-déli irányú vasúti közlekedés egyik kiemelt magyarországi szakaszának fejlesztését készíti elő.