Rengeteg új trolit szerezne be a BKK, pénz viszont egyelőre nincs rá
A fővárosi közlekedési társaság feltételes közbeszerzési eljárást indított legfeljebb 160 trolibusz vásárlására. Első körben negyvenet vennének.
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) folytatná a Fővárosi Önkormányzattal közös budapesti járműparkfejlesztést, amelynek köszönhetően tovább javulhat a fővárosi közösségi közlekedés színvonala.
A tervezett fejlesztésre jelenleg nincs forrás, a BKK viszont a nyílt tárgyalásos közbeszerzési eljárással megteremtette a lehetőségét annak, hogy ha rendelkezésre állnak a szükséges források, elkezdődhessen a gyártás és korszerű, környezetbarát, alacsony padlós trolibuszok érkezzenek a fővárosba.
A tervezett keretmegállapodás értelmében az összesen 160 trolibuszból – rendelkezésre álló európai uniós, RRF REPowerEU forrás esetén – az ajánlatkérő BKK összesen negyven (16 szóló és 24 csuklós) jármű megrendelésére vállal kötelezettséget, bízva abban, hogy további negyven trolibusz finanszírozása is megoldható lesz az RRF REPowerEU program keretében.
A nyertes ajánlattevőnek olyan járművek gyártását, szállítását, helyszíni próbaüzemének lebonyolítását, illetve az előírt engedélyek beszerzését kell garantálnia, amelyek a kor elvárásainak megfelelően teljesen alacsonypadlósak, légkondicionáltak, valamint a beépített akkumulátoroknak köszönhetően önjáró üzemmódban, felsővezeték nélkül legalább 15 kilométert képesek megtenni, hozzájárulva ahhoz, hogy a város tisztább, élhetőbb legyen.
Rendelkezésre álló forrás és sikeres közbeszerzési eljárás esetén az első új trolibusz 2025 végén érkezhet meg Budapestre.
A közösségi közlekedés, valamint az ahhoz kapcsolódó infrastruktúra fejlesztése a jövőben is hangsúlyos szerepet kap a fővárosban:
- a következő években összesen 51 modern, alacsonypadlós és légkondicionált CAF-villamos érkezik a fővárosba az Európai Unió támogatásával;
- a 2025-től ütemezetten lejáró szolgáltatási szerződések kiváltására a BKK tavaly szeptemberben három közbeszerzési eljárást indított 150 autóbusz (száz csuklós és ötven szóló) forgalomba állításával végzett szolgáltatásra; az októberben megjelent részvételi felhívás ötven szóló elektromos autóbusz, a decemberi felhívások pedig húsz csuklós és húsz midi elektromos autóbusz forgalomba állításával végzett szolgáltatást foglalnak magukban;
- már az összes Solaris–Škoda Trollino trolibusz közlekedik a 48 új járműből álló flottából;
- Budapesten már kizárólag alacsonypadlós buszok közlekednek: a BKV Zrt. autóbusz-állománya 2022 őszén 135 új járművel bővült, 2023 májusától pedig az ArrivaBus Kft. tulajdonában és üzemeltetésében összesen 150 jármű állt forgalomba.
(Nyitóképünkön az előző trolibeszerzésből érkező Solaris–Skoda Trollinók egy csuklós és egy szóló példánya, 2023 februárjában. Kép forrása: BKK)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!