Több utas új gépekkel: erősít nálunk a Lufthansa csoport
A légitársaságot sztrájksorozat sújtja, de az éves eredmények jól alakulnak a magyar relációban is: ez lehet a Lufthansa idei magyarországi tevékenységét elemző összesítés lényege. És ez érvényes arra is, ha nemcsak az anyavállalatot nézzük: közel két százalékkal több jegyet adott el Magyarországon a Lufthansa Csoport hat légitársasága 2016 januárja és szeptembere között, mint az előző év hasonló időszakában.
Ezzel párhuzamosan a Lufthansa, a SWISS, az Austrian, a Brussels és a Eurowings több utast is szállított a Budapestre, illetve áprilistól már Debrecenbe tartó, vagy onnan induló járatain: szeptemberig több mint 1 millió 360 ezer utazó választotta a csoport járatait. Ezzel Ofer Kisch, a Lufthansa Csoport kelet-közép-európai értékesítési vezetője szerint Magyarország a térség egyik legfontosabb piaca lett.
A Lufthansa Csoport az egyetlen, amely Magyarország mindhárom közforgalmi repülőterére közlekedtet járatokat, hiszen a budapesti és a debreceni mellett a Hévíz-Balaton légikikötőbe is Lufthansa-charterjáratokon lehet eljutni Németországból. Az idei szezonban ezen az útvonalon négy százalékkal volt magasabb az utasforgalom.
Az év eddigi részében a csoport magyarországi kínálata is jelentősen bővült: több mint kilenc százalékkal nőtt a felkínált kapacitás a nyári menetrend alatt. 2011 óta folyamatosan nő a magyarországi utasszám, ezzel a Lufthansa Csoport továbbra is a legnagyobb légitársaság-csoport a magyarországi légi piacon.
Antal Gábor, a Lufthansa Csoport magyarországi vezetője azzal magyarázza a bővülést, hogy a Lufthansa a nyári menetrendben hetente eggyel több járatot közlekedtet Münchenbe, áprilistól pedig már heti járom járat szolgálja ki Debrecenen keresztül a kelet-magyarországi és a határon túli régiót. A frankfurti és a müncheni járatok mindig is kimagasló kihasználtsága pedig olyan mértékben nőtt, hogy egyre többször repül ezeken a vonalakon a legnagyobb keskenytörzsű Lufthansa-típus, az Airbus A321-es. és a nagyobb kapacitású (idén forgalomba állított) Airbus 320neo.
Egy másik újdonság, amiről portálunk is beszámolt: a SWISS flottájában nyáron mutatkozott be a világ legújabb keskenytörzsű gépe, a Bombardier CSeries, annak is a 100-as változata, amely a korábbi gépeknél nagyobb kapacitású, és rendszeresen jár is Budapest és Zürich között. A Brussels esetében is a típusváltással nőtt a kapacitás: a korábbi Avrók helyett immár a járatok kétharmadát Airbus A319, egyharmadát pedig A320-as gépek teljesítik.
A magyarok utazási kedvének növekedését jól mutatja, hogy az Észak-Amerikába tartó járatokra több mint tíz százalékkal több jegyet adott el Magyarországon a csoport, mint egy évvel korábban, kiemelkedő az első osztály kétszámjegyű növekedése, de egyre több utas választja a Lufthansa Premium Economy osztályt is: háromszor több jegy fogyott. A magyarok kedvenc úti céljai New York, Miami és Los Angeles, ide adta el a csoport a legtöbb jegyet. Nagyon sikeres a Lufthansának a floridai Tampába tavaly indított járata, illetve az Austrian Airlines Bécs–Miami járata is. Az is fontos, tette hozzá Antal Gábor, hogy a társaságnál lehet kipróbálni a legtöbb repülőgépet – az Airbus A380-ast Frankfurtból, a Boeing 747-8-ast Frankfurtból és Münchenből, a Boeing 777-est Zürichből, és a jövő év elejétől a legújabb fejlesztésű szélestörzsű gépet, az Airbus A350-est Münchenből.
Ehhez azt a friss hírt is érdemes hozzátenni, hogy kedden teljesítette első felszállását a Lufthansa első A350-ese. A társaság december 19-én veszi át az új típusa friss példányát, majd februárban állítja forgalomba a München–Delhi vonalon. Mint erről portálunk is beszámolt, a két dátum között a nagy hatótávolságú Airbus szélestörzsűbe a Lufthansa Technik szereli be a kabinberendezést (ahelyett a másik cég helyett, amelynek késlekedése erősen lassítja a többi XWB átadását). A 350-esek bázisa München lesz, a második járatot innen Bostonba repülik az új szerzeménnyel.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!