Új nagykapacitású motorvonat kifejlesztésén dolgozik a Škoda

A 22Ev típusú, moduláris villamos szerelvényt egy- és kétszintes verzióban is kínálná a cseh gyártó.
A járművekkel nagykapacitású megoldást nyújtanának mind a regionális, mind az elővárosi személyszállítási igényekre. Az egyszintes verzió rugalmas összeállítást tehet lehetővé: a méret négytől hat kocsiig, százhattól százhatvan méter hosszig terjedhet. A legrövidebb egység 380 ülőhelyet kínálnak, a leghosszabban pedig akár hatszáz utas is leülhet.
A 22Ev gyári sorozatú járművet egyelőre normál, 1435 milliméteres nyomközű vaspályákra szánja a Škoda-csoport. Betáplálási rendszerek közül viszont a három legfontosabb európai szabványt támogatni fogja: a három kilovoltos egyenáramú (DC), valamint a 25 kilovolt ötven hertzes és a 15 kilovolt 16,7 hertzes váltakozó áramú (AC) rendszerekről is képes lesz közlekedni, ezáltal a nyugat-európai piacokon is lehetőségek nyílnak előtte.
A szerelvények alatt összesen nyolc, egyenként ötszáz kilowatt teljesítményű vontatómotor fog dolgozni, négyezer kilowatt összteljesítményt nyújtva, az elérhető legmagasabb üzemi sebesség – napjaink igényeinek megfelelően – százhatvan kilométer per óra.
Az utastérben multifunkciós tereket is kialakítanak, ahol kerékpárokat, babakocsikat vagy nagyobb csomagokat lehet majd elhelyezni, a regionális utasok igényeire fókuszálva. A be- és kiszállást 580 vagy 760 milliméter belépési magasságú, 1,3 méter szélességű ajtók segítenék elő.
Az új motorvonat eleget fog tenni a legújabb európai átjárhatósági műszaki előírásoknak (TSI), például a mozdonyokra és személykocsikra (Loc&Pas), a zajkibocsátásra, a vasúti alagutak biztonságára (SRT), az akadálymentesítésre (PRM), valamint az ellenőrző-irányító és jelzőberendezésekre (CCS) vonatkozó szabványoknak. Ezeken felül támogatja majd az egységes európai vonatbefolyásolási rendszer kettes szintjét (ETCS L2), valamint egy ETCS-alapú automatikus vonatüzemeltetési (ATO) rendszert is feltelepítenek rá. A diagnosztikai funkciók közé tartozik majd a távoli adatátvitel és a prediktív karbantartás.
A Škoda új járművének kedvezőbb lesz az energiafelhasználása, mint a cseh gyártó eddigi vonataié, ami a szerelvény alacsonyabb tömegének, az intelligens parkolási módnak és az integrált automata vonatüzemeltetésnek köszönhető – számol be a Rail Market.
(Nyitóképünkön a 22Ev típusú motorvonat látványterve. Kép forrása: Škoda Group / railmarket.com)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!