Új szigetperon és átépített vágányhálózat várja az utasokat Kapuváron

A magasperonnak köszönhetően könnyebb fel- és leszállni a vonatokra, de a babakocsikkal, kerekesszékkel közlekedőknek is egyszerűbbé vált az utazás.
Komfortosabb és kényelmesebb lett a vasúti közlekedés Kapuváron, miután a GYSEV Zrt. új szigetperont épített az állomáson. A vasúttársaság év eleje óta végezte az átépítési munkálatokat, amelyek során átalakult a pályaudvar vágányhálózata és új átjáró is készült a szigetperonhoz.
A munkálatok első ütemében a vágányhálózat átalakítását végezték el: az állomásépülethez legközelebb eső, I. vágányt részben megszüntették, ennek helyére került a II. vágány. Így jelenleg az állomás felől közlekedő utasoknak csak egy vágányon keresztül kell közlekedniük, ha a peronra szeretnének kimenni.
A kialakult új vágánygeometriának megfelelően a II. és III. vágányok közé az állomásépülettől Győr irányába 215 méter hosszú, a sínkoronától számított 55 centiméter magasságú szigetperon épült. Ez a magasság azt jelenti, hogy az alacsonypadlós járművekbe csak be kell lépni az utasoknak, a peron és a vasúti jármű padlója között lényegében nincs szintkülönbség. Az új szigetperont október 1-jétől már használhatja az utazóközönség. Új, a szigetperonhoz vezető, szintbeni gyalogos átjáró is épült, ennek két oldalán Braille-írással készült információs táblákat helyeztek el.

Az új magasperonon esőbeálló és különböző peronbútorok kaptak helyet, növelve az utazóközönség kényelmét. A burkolat kialakítása, felületminősége és színe megfelel a fogyatékos személyek jogairól és esélyegyenlőségének megteremtését előíró jogszabályoknak.
Az átépítés érdekessége, hogy a GYSEV folyamatos vonatforgalom mellett végezte el a munkálatokat. Májustól szeptemberig egy ideiglenes peront használhattak az utasok. Szeptembereben végezték el a felsővezeték átalakítási munkáit, valamint a biztosítóberendezés és az állomási távvezérlés átalakítását.
A megújult kapuvári állomáson két kamera figyeli a vasúti forgalmat, ezekkel az állomás melletti vasúti átjárót is megfigyelik. Érdekesség, hogy a peronra úgynevezett SOS-oszlopot is telepítettek, ennek használatával az utasok szükség esetén segítséget kérhetnek a Kapuvár állomást távvezérlő csornai forgalomirányítóktól.
A GYSEV a vasúti pálya átalakítását, a magasperon építését, a felsővezeték átalakítását és a térvilágítási feladatok kivitelezését saját erőforrásokból végezte. A térburkolatok, az életvédelmi kerítés, a peronkorlát és a biztosítóberendezés átalakításához külső kivitelezőket vett igénybe a vasúttársaság.
Írásunk a GYSEV Zrt. hivatalos közleménye alapján készült.
(Nyitóképünkön az átépített kapuvári peron és vágányhálózat. Kép forrása: GYSEV)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!