50-es villamos: vasárnaptól már nem pótolják; a megállókat még be kell fejezni

Október 31-étől, vasárnaptól ismét teljes vonalon közlekedik az 50-es villamos: folyamatosan és ütemezetten haladnak a korszerűsítési munkák a XIX. kerületi Kossuth tér és a XVIII. kerületi Szarvas csárda tér között. Ezen a szakaszon idén négy megállóhely hét peronja újul meg és lesz akadálymentes.
Újabb fontos szakaszához érkezett az 50-es villamosvonal akadálymentesítése. Az új peronok csaknem félig elkészültek, ezért a továbbiakban nincs szükség a villamospótlásra, azaz október 31-e, vasárnap hajnaltól újra teljes vonalon járhat az 50-es villamos.
A munkák során négy megálló
- a Kossuth tér,
- az Árpád utca,
- a Baross utca (Béke tér irányú fel- és leszállóhely), valamint
- a Szarvas csárda tér
peronjait és peronberendezéseit építik át. A vágányszabályozás mind a négy megállóban elkészült, lefestették a felsővezeték-tartó oszlopokat és részben megépültek a peronok is – ez nélkülözhetetlen a villamosforgalom biztonságos fenntartásához.
A kivitelező Colas Alterra Zrt. végzett a gázműkiváltással a Kossuth téren és a Szarvas csárda téren, valamint befejezte a vízvezeték-kiváltást az Árpád utcánál és a Baross utcánál is. A csapadékvíz-elvezető rendszer elemeinek kiépítése még tart. A peronok további építése és befejezése a villamosforgalom biztosítása mellett is elvégezhető, a villamosra az ideiglenesen kialakított megállókban lehet fel- és leszállni. Vasárnaptól az Árpád utcai gyalogátkelőhelyet is újra használni lehet.
Az 50-es villamosvonal akadálymentesítése a Határ úti végállomás felújítását követően folytatódott. A teljes vonal átalakítását követően itt is új CAF-villamosok közlekedhetnek, amelyek már megérkeztek Budapestre, a szükséges beavatkozások megvalósításáig azonban máshol járnak. A megállóhelyek környezete ugyancsak megújul: felújítják a csatlakozó út- és járdaszakaszokat, autóbusz-megállókat, gyalogátkelőhelyeket, harminckilenc új fát telepítenek és a zöldfelületet is rendezik.
A projekt Budapest Főváros Önkormányzata, valamint az Európai Unió finanszírozásával, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) beruházásában, tartalékkerettel együtt összesen nettó 775,226 millió forintból valósul meg. A korszerűsítés előreláthatóan még az idén év végéig elkészül. A „Budapesti villamos- és trolibuszjármű-projekt II. ütem (IKOP-3.1.0-15-2017-00013)” a Fővárosi Önkormányzat és a Budapesti Közlekedési Központ kiemelt közlekedésfejlesztési beruházása. A teljes projekt megvalósítását az Európai Unió az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program keretében a Kohéziós Alapból 17,6 milliárd forinttal támogatja. A támogatási szerződés teljes összege a fővárosi önrésszel nettó 17 milliárd 699 millió 115 ezer 44 forint.





* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!