A Bombardier két nemzetközi díjat nyert a Zefiróval

iho/vasút   ·   2012.02.26. 19:29
kiskep_zefiro

A német IF – melynek díját immár harmadszor vehette át a Bombardier – a döntés meghozatala előtt a benevezett járművek minőségét, a felhasznált anyagokat, a környezetre gyakorolt hatásokat, a használhatóságot és kényelmet, valamint a biztonságot vizsgálja, míg a Chicago Atheneum által évenként átadásra kerülő Good Design díjat a formatervezésért ítéli oda a nemzetközi zsűri.

A díjnyertes járművekkel először Kínában, és hamarosan talán Olaszországban is találkozhatnak az utasok<br>(kép forrása: Wikipedia)

A járművet a közönség a legutóbbi, 2010-ben megrendezett Inno Trans vasúti kiállítás- és vásáron Berlinben tekinthette meg. A 8200 kilowatt teljesítményű jármű áramvonalas formája és szerkezete a lehető legkisebbre csökkenti a pálya- és közegellenállást, ugyanakkor a jármű futása biztonságos. A kocsiszekrény alumíniumból készült, ezáltal a jármű tömege meglehetősen csekély. Mindezek eredményeként végsebessége 250-380 kilométer per óra.

A fedélzeti berendezések szintén a Bombardier saját fejlesztései, melyek beépítésével ez a legalacsonyabb energiafogyasztású jármű a nagy sebességű vonatok között – írja a Bombardier közleményében.

A motorvonat a 2010-es InnoTranson mutatkozott be a közönségnek

A járműből még 2009-ben 80 darabot rendelt a kínai Vasútügyi Minisztérium a Peking–Tiencsin nagysebességű vonal kiszolgálására, melyből az első darab már 2012-ben szolgálatba állhat. Európában várhatóan 2013-tól Olaszországban közlekedhetnek Zefiro szerelvények.

Kapcsolódó hírek