A DSV a DB Schenker elsőszámú kérője

iho/vasút   ·   2024.03.11. 18:15
dbschenker

A dán szállítmányozási óriásvállalat két befektetési bankkal is megállapodott, hogy elég pénze legyen a Deutsche Bahn (DB) logisztikai leányvállalatának felvásárlásához. A DHL kiszállt a meccsből.

Különböző dán médiaforrások szerint a DSV a francia BNP Paribasszal és a brit–kínai HSBC-vel írt alá megállapodást a felvásárlási folyamat kidolgozása érdekében. A DB Schenker átvételével a DSB a világ legnagyobb szállítmányozójává válhat.

Egy másik potenciális vásárlóként a DHL jelentkezett, mely végül úgy döntött, hogy inkább folytatja a kisebb vállalatok felvásárlására irányuló stratégiáját.

A Deutsche Bahn a pénzügyi intézetekkel sok hónapig folytatott konzultációt követően tavaly december közepén bocsátotta hivatalosan értékesítésre a DB-csoport legjövedelmezőbb ágának számító DB Schenkert. Az ajánlatokat január közepéig fogadták. Több tucatnyi vállalat mutatott érdeklődést, köztük az Abu-Dzabi központú ADQ, jelenleg viszont a DSV tűnik az egyértelmű éllovasnak, azt viszont nem tudni, hogy a felvásárlási folyamat mennyi időt fog igénybe venni.

A DB Schenkert 10 és 15 milliárd euró (jelenlegi árfolyam alapján körülbelül 3750–5650 milliárd forint) értékűre becsülik, ebből következően a vevőnek komoly pénzmennyiséget kell befektetnie. Ez különösen igaz, ha figyelembe vesszük, hogy német állam, mely a vállalatot birtokolja, a részvények felvásárlása helyett inkább készpénzt szeretne; a logisztikai leány eladásából származó pénzt a DB – különösen a DB Cargo – fennálló tartozásai fedezésére tervezik fordítani – számol be a Rail Freight.

(Nyitóképünk illusztráció. Kép forrása: DB Schenker / railfreight.com)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Ellátási lánc Nagyvasút Szállítmányozás

Eldőlt: megépülhet a zalaszentiváni deltavágány

iho/vasút   ·   2025.12.12. 12:00

A Swietelsky, a V-Híd és az R-Kord partnersége csaknem 12 milliárd forintot kér a kivitelezésért, aminek cirka felét a GYSEV fizeti uniós támogatásból, másik felét pedig az állami büdzsé állja. A fejlesztéssel a Metrans tervezett konténerterminálja is megvalósulhat, és értelmet nyerhet a Zalaegerszeg és Zalaszentiván közötti fantomkörforgalom.