A Kína–Kazahsztán logisztikai együttműködési bázis tavaly több mint 500 ezer TEU-t kezelt

iho.hu   ·   2024.01.14. 10:30
Lianyungang, logisztikia bázis

A Belt and Road kezdeményezés keretében elindított önálló logisztikai projekt idén tízéves. 

A Sárga-tenger partján fekvő Lianyungangban kialakított Kína–Kazahsztán Logisztikai Együttműködési Bázis az elmúlt évben több mint 500 ezer, húsz láb hosszúságú egységkonténernyi (TEU) árut kezelt – a termékek Kínából a korgoszi (Khorgos) vasúti átrakón keresztül jutnak Közép-Ázsiába (Almatiba, Asztanába és Taskentbe), Oroszországba, továbbá Azerbajdzsánba, Grúziába és Törökországba – az eredetileg Európába is irányuló szállítmányok volumene az oroszok Ukrajna ellen indított háborúja miatt erősen visszaesett.

A tehervonatokkal fuvarozott áruféleségek skálája széles, több mint négyszáz termékre, jelenleg elsősorban háztartási gépekre, gumiabroncsokra, gyógyszerekre és építőanyagokra terjed ki. A lianyungangi bázison kezelt forgalom azonban az európai szegmens viszonylagos háttérbe szorulása ellenére a bázishoz képest jelentős mértékben, 10,7 százalékkal, 66 ezer 100 TEU-val nőtt 2023-ban.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Ellátási lánc Nagyvasút Szállítmányozás

Eldőlt: megépülhet a zalaszentiváni deltavágány

iho/vasút   ·   2025.12.12. 12:00

A Swietelsky, a V-Híd és az R-Kord partnersége csaknem 12 milliárd forintot kér a kivitelezésért, aminek cirka felét a GYSEV fizeti uniós támogatásból, másik felét pedig az állami büdzsé állja. A fejlesztéssel a Metrans tervezett konténerterminálja is megvalósulhat, és értelmet nyerhet a Zalaegerszeg és Zalaszentiván közötti fantomkörforgalom.