Luka Koper: plusz 14 százalék konténerből
Jól teljesített a Luka Koper Csoport 2025 első felében, a kikötői vállalkozás ugyanis minden korábbi, kulcsfontosságú teljesítménymutatóját felülmúlta.
Jól teljesített a Luka Koper Csoport 2025 első felében, a kikötői vállalkozás ugyanis minden korábbi, kulcsfontosságú teljesítménymutatóját felülmúlta.
Az Eurázsiai Vasúti Szövetség jelentése szerint a Kína és Európa között szállított konténerek száma 2025 első felében 26,9 százalékkal csökkent az előző évhez képest, ám még mindig meghaladta a 2023-a volumeneket. És mi van a magyarországi iránnyal? Ne is kérdezzék…
A tajvani zászló alatt hajózó, Evergreen Marine üzemeltetésű konténerszállító Peru fő kikötőjénél várakozott kirakodásra, amikor nagy hullámzás közepette az eset történt. A hatóságok ideiglenesen felfüggesztették a hajóforgalmat az öbölben.
A mokány vontató Norvégiából indult menteni a Bermuda közelében hányódó, a gépházában történt robbanás miatt haladásképtelen Maersk Sanát.
A feeder-szolgáltatási piac jelentős növekedés előtt áll, Szaúd-Arábia pedig jelentős lépéseket tesz az üzlet túlnyomó részének megszerzéséért – áll az Arthur D. Little tanácsadó cég új jelentésében.
A marseille-i logisztikai óriás a konténerszállító hajókra vonatkozó rendelésállománya jelentősebb, mint dán piaci vetélytársáé.
Ezzel a címmel adott hírt a nemzetközi szaksajtó a kezdeményezésről. Ez így, ebben a formában azonban nem teljesen felel meg a valóságnak: a konténerek Indiából előbb hajón Iránba utaznak, és csak onnan tovább vonattal Asztanába.
A logisztikai társaságok közelgő egyesülése egy olyan globális játékost hoz létre, amelynek a pro forma átbevétele meghaladja majd a negyven milliárd eurót, az alkalmazottainak száma pedig a 160 ezret, miközben DSV a 2024-re vonatkozó éves jelentésében a felvásárlás kiváló stratégiai lépésnek nevezi.
A több mint négymilliárd dollár értékű beruházás a társaság úgynevezett „zöld” finanszírozási programja keretében valósul meg.
A jemeni rebellisek támadásai elriasztották a hajókat az átkeléstől, a forgalom hatvan százalékkal csökkent.
A Comore-szigeteki lobogó alatt közlekedő Amnahot Ambarli-Marport terminálon, berakodás közben érte a baj.
Olasz–szlovák közös cél az évi ötszáz irányvonat elérése 2025-ben – felértékelődött az ukrajnai útirányban betöltött szlovák szerep.
A 18 ezer TEU-s konténerhajó, a CMA CGM Benjamin Franklin kemény viharba futott Dél-Afrika partjainál, a fedélzetéről 44 konténer a tengerbe borult, további harminc pedig megrongálódott.
Mérföldkőhöz érkezett a tengeri konténerszállítás. A legnagyobb, 2324 ezer TEU-s megamax hajók összkapacitása ugyanis meghaladta a négymillió egységkonténert.
Szakmai fórumon vették górcső alá a szakemberek Bécsben, a Neustift am Walde-i Wolff heurigerben a hamburgi kikötő közreműködésével lebonyolított osztrák konténerforgalmak alakulását. A házigazda a Hafen Hamburg Marketing bécsi képviselete volt.