A költségvetés utolsó módosítása?
A költségvetési kiigazítás oka a Nemzeti Fejlesztési Bank tőkeemelése, de a rendkívüli kormányzati intézkedések előirányzatában szereplő összegből is átcsoportosítanak, többek közt a vasút javára is. A MÁV Zrt.és leányvállalatai (MÁV-Start, MÁV-Trakció, MÁV-Gépészet) összesen egymilliárd forintot kapnak a dolgozók pénzügyi ösztönzésére. A közelmúltban Bárány Balázs, a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezetének (VDSZSZ) alelnöke közölte, hogy a vasutasoknak a MÁV-Cargo privatizációjáért járó összegből odaadják a követelt részt. Az érintett dolgozók 2012–13-as ösztönzésére (legfeljebb négymilliárd forintig) februárig kell javaslatot tenni.
A költségvetési módosításon kívül a nemrég kiadott kormányhatározat alapján át kell szervezni a gyorsforgalmi utak fejlesztését, kezelését, és ki kell alakítani az egységes úthálózat-fejlesztési rendszert. Ennek érdekében a nemzeti fejlesztési miniszternek intézkedést kell hoznia a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt., az Állami Autópálya Kezelő Zrt. és a Magyar Közút Nonprofit Zrt. összeolvasztására. Az Állami Autópálya Kezelő Zrt. szabad pénzeszközeiből legfeljebb harmincmilliárd forintot infrastruktúrafejlesztési célokra kell fordítani.