A MÁV-Start vonatainak háromnegyede volt pontos októberben

iho/vasút   ·   2024.11.08. 15:00
00_ic_potjegy

A MÁV-csoport havi riportban közli statisztikáit, melyet mostantól mi is elemzünk. A korábbi, évekre visszamenő részletes késési adatokat viszont eltüntették.

Az utoljára mögöttünk hagyott hónapban (októberben) 96 ezer 907 vonatot közlekedtetett le a MÁV-csoport, melyek közül 72 ezer 64 ért el végállomására hat percnél kisebb késéssel – ez a jelenlegi mérési rendszer alapján 74,36 százalékos pontosságot jelent.

Az év tizedik hónapjában 8416 intercity-, 6748 interrégió- és 65 ezer 673 személyvonat teljesítette útját.

Késések

A késések mértékét illetően

  • hat és tizenöt perc közötti restanciával 17 ezer 348 vonat,
  • 16–30 perces késéssel 5361 járat,
  • 31–60 perc lemaradással 1583 vonat,
  • 61–120 perc késéssel 282 vonat,
  • több mint kétórás késéssel pedig 46 járat ért célba.
A legpontosabb vasútvonalak

A felmérésbe tizenhárom fontos, távolsági és/vagy elővárosi szerepet betöltő vonalat vontak be, ezek átlagosan 74,36 százalékos eredményt értek el.

  • A képzeletbeli dobogó tetejére a Szeged–Hódmezővásárhely tramtrain Hódmezővásárhelyi Népkert állomást Hódmezővásárhely vasútállomásával összekötő szakasza (131-es vonal) állhat fel, 97,52 százalékos eredménnyel.
  • A második helyet a 142-es Kőbánya-Kispest–Kecskemét vonal szerezte meg alig lemaradva, 95,99 százalékkal.
  • A bronzérmes a 2-es (Rákosrendező–Esztergom) vonal lett, 87,55 százalékos pontossággal.
  • Negyedik helyre a 71-es Rákospalota-Újpest–Veresegyház–Vác vonal került 85,61 százalékkal.
  • Az ötödik pozíciót a szomszédos 70-es (Budapest-Nyugati–Szob) vonal húzta be 81,91 százalékkal.
  • Hatodiknak az észak-balatoni 29-es (Szabadbattyán–Tapolca) vonalat könyvelhették, mely 78,56 százalékot ért el.
  • Hetedik a 30-as (Budapest-Déli–Murakeresztúr) vonal, 77,97 százalékos pontossággal.
  • Nyolcadik lett a 40-es Budapest-Kelenföld–Pécs vonal, 77,7 százalékkal.

A kilencedik helytől már az átlag alatt teljesítettek a vonalak:

  • a 140-es Cegléd–Szeged 74,3 százalékra volt jó;
  • tizedik lett a 80-as (Budapest-Keleti–Miskolc–Szerencs–Nyíregyháza), 72,08 százalékkal;
  • az 1-es (Budapest-Keleti–Tatabánya–Győr–Hegyeshalom–Rajka) vonal csak a tizenegyedikként futott be, 69,23 százalékkal;
  • a 100-as (Budapest-Nyugati–Cegléd–Debrecen–Nyíregyháza–Záhony) vonal a tizenkettedik helyet gyűjtötte be, 68,23 százalékkal;
  • a legrosszabb, tizenharmadik helyezést pedig a 20-as (Székesfehérvár–Szombathely) vonal érte el, a mezőnyt jócskán alulmúlva, 48,87 százalékkal.

 

Jegy- és bérletértékesítési adatok

A MÁV-csoport október folyamán

  • 311 ezer 132 országbérletet,
  • 613 ezer 397 vármegyebérletet,
  • 982 ezer 661 vasúti helyjegyet,
  • 1988 kerékpárbérletet,
  • valamint 10 ezer 230 kerékpárhelyjegyet értékesített.
Volt késés, nincs késés?

Vitézy Dávid, korábbi közlekedésért felelős államtitkár azonban arra figyelmeztet: a korábbi, részletes késési adatokat már nem teszi közzé a MÁV-csoport (az oldal adatai elérhetetlenné váltak), helyette mostantól egy új, színes havi riportot közölnek, ábrákkal és az eddigi adattartalom töredékével, ahol összemossák a jóval kevesebbet késő budapesti elővárosi és a rendkívül pontatlan távolsági vonatok adatait egymással, láthatatlanná téve ezáltal az intercityk késéseit.

(Nyitóképünk illusztráció. Fotó: Vörös Attila)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek