A Mount Everest alatt építene vasutat Kína

MTI/iho   ·   2015.04.12. 09:32

A China Daily napilap beszámolója szerint Peking a már létező nyugat-kínai Csinghaj–Tibet vasútvonal kiterjesztésének szánja a Nepálba vezető vonalat, amelyet „Nepál kérésére” készít elő és az évtized végéig megvalósíthatónak lát.

Az újság a Kínai Műszaki Tudományos Akadémia szakértőjét, Vang Meng-sut idézi, aki szerint a kivitelezés hatalmas kihívást jelent a szakemberek számára, mivel a világ legmagasabb hegysége alatt nagyon hosszan húzódó vájatot kell kialakítani, amit nehezít, hogy a komoly szintkülönbségeket kell áthidalni. Az alagúton áthaladó, Nepál fővárosába, Katmanduba vezető szerelvények a természeti adottságok miatt legfeljebb csak 120 kilométeres óránkénti sebességgel haladhatnak – vélte a szakember.

A Kína–Nepál vasútvonal tervét tavaly év végén a Katmanduba látogató kínai külügyminiszter, Vang Ji is megemlítette: a vonal további bővítése a Kína és India közötti, nagy jelentőségű kereskedelmi összeköttetést is szolgálhatná.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk!

Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek

Vasút Ellátási lánc Nagyvasút Szállítmányozás

Eldőlt: megépülhet a zalaszentiváni deltavágány

iho/vasút   ·   2025.12.12. 12:00

A Swietelsky, a V-Híd és az R-Kord partnersége csaknem 12 milliárd forintot kér a kivitelezésért, aminek cirka felét a GYSEV fizeti uniós támogatásból, másik felét pedig az állami büdzsé állja. A fejlesztéssel a Metrans tervezett konténerterminálja is megvalósulhat, és értelmet nyerhet a Zalaegerszeg és Zalaszentiván közötti fantomkörforgalom.