Halad az új Divača–Koper vonal építése
A nyomvonal felén már lerakták a síneket.
A nyomvonal felén már lerakták a síneket.
A 744 méter hosszú Csirpan-alagút a Plovdiv–Burgasz vonal egyik legösszetettebb műtárgya, ami Csirpan állomását elkerülve tereli el a tranzitforgalmat a várostól.
Gondok akadnak egy speciális hajó jóváhagyása kapcsán, ami a tizennyolc kilométeres, Németországot Dániával a Balti-tenger alatt összekapcsolni hivatott, süllyesztett alagút megépítését segítené.
Az Olaszországot és Ausztriát az Alpok alatt összekapcsolni hivatott műtárgyat a tervek szerint 2032-ben adják majd át. A hatvanöt kilométer hosszú bázisalagút a világ leghosszabb vasúti alagútja lesz.
A Dániát és Németországot a Balti-tenger alatt összekötni hivatott, tizennyolc kilométer hosszú közúti-vasúti műtárgyat előre legyártott elemekből rakják össze a vízben, ezzel a leghosszabb ilyen jellegű alagút lesz.
A leendő lengyel központi közlekedési csomópontért felelős projektkezelő bejelentette 2025-ös beruházási terveit.
A Rhomberg Sersa Rail Group és a Porr Group konzorciuma 76 millió euróért hozhat létre összesen ötvenöt kilométernyi, zúzottkő nélküli pályát a készülő műtárgyban.
Az ÖBB szerint a 127 kilométer hosszú vasútvonal készen áll az üzembe helyezési fázisra, már csak a futópróbák és a szakmai képzések vannak hátra a 2025 decemberére tervezett átadáshoz.
Tizenöt kilométeren hoztak volna létre a belvárosban a föld alatt haladó könnyűvasúti pályát.
A 8,4 kilométer hosszú, isztambuli műtárgy a Bulgáriába vezető emelt sebességű pálya részeként elősegíti majd az európai kontinens és Törökország közötti vasúti teherszállítást.
A Franciaországot és Spanyolországot összekötő Somport-alagúton 1970-ben hagyták fel a forgalmat egy balesetet követően. A spanyolok 93 millió euróból hoznák helyre.
A 4,6 kilométer hosszú műtárgy a Varsót, a leendő országos repülőtéri csomópontot, valamint Wrocławot és Poznańt összekötő nagysebességű vasútvonal kulcsfontosságú eleme lesz.
Az 5860 méter hosszú, svájci műtárgynak köszönhetően biztonságosabban közlekedhetnek a Rhätische Bahn (RhB) vonatai. A régi alagútból biztonsági járat lesz.
A Kaliforniai Nagysebességű Vasúti Ügynökség kiadta a végső környezetvédelmi dokumentációt a vasútvonal Palmdale és Burbank közötti ötven kilométeres szakaszáról.
A JR Central már nem számol azzal, hogy 2027-ben elindulhatnak a maglev-vonatok Tokió és Nagoja között.