A németek nem engedték be a ČD műszaki hibás EC-szerelvényét az országba
Háromszáz utas maradt a peronon a cseh-német határállomáson. Ez már a negyedik ilyen eset három hét leforgása alatt.
A Berliner név alatt futó Prága–Berlin–Hamburg viszonylaton közlekedő EuroCity vonatok a Cseh Vasutak (ČD) kirakatjáratának számítanak. A DB-vel közösen közlekedtetett járatok kétórás ütemben kötik össze a német fővárost, valamint Hamburgot és környékét minden nap. A vonaton korszerű, már több felújítási programon is átesett, Siemens-gyártmányú kocsik közlekednek (plusz egy magyar stokk, ami a Hungária EC folytatásaként tesz egy kört Hamburgba és vissza). A vonaton első és másodosztályú kocsik, étkezőkocsi, többcélú térrel ellátott kocsi, gyermekmozi rész is van. Az utóbbi hónap(ok)ban azonban homokszem került a gépezetbe.
Már nem az első alkalom, hogy a Cseh Vasutak által kiállított szerelvény Csehországban marad, mert a DB személyzete egyszerűen elutasítja átvenni a vonatot annak műszaki hibái, esetleg egy-egy kocsi teljes hiánya miatt. A németek ugyanis szigorú szabályok mellett közlekedtetik ezeket a járatokat, garantálva az utasok számára az ígért kényelmet és szolgáltatásokat, s ezeket a szabályokat be is tartják. Így történhetett meg legutóbb, augusztus 28-án is, hogy az EC 176 Berliner vonat szerelvénye a cseh-német határállomáson, Děčínben maradt, mivel annak több kocsijában észleltek műszaki hibákat. A német személyzet pedig ilyen állapotban nem vette át a vonatot. A járat körülbelül háromszáz utasa a peronra került, s elkezdhettek tanakodni, hogyan tovább. Két lehetőség közül választhattak, vagy felpréselték magukat a Děčínből Bad Schandauba tartó személyvonatra, vagy megvárták a következő, két órával később közlekedő Berlinert.
Információink szerint három héten belül ez a negyedik hasonló eset, egy héten belül pedig a második. A Cseh Vasutak az elmúlt héten közölte, hogy a megfelelő kocsik hiánya a szlovák ŽOS Vrútky járműjavító vállalat által végzett főjavítások késedelmének köszönhető. A ruttkai járműjavítóban végzett különböző javítások 45 nap helyett akár a kétszeresére is hosszabbodnak, sőt van olyan is, hogy egy kocsi száz napot is eltölt a műhelyben. Ennek okai egyrészt az ellátási lánc akadozása, másrészt emberi erőforrás hiánya is. A nem megfelelő kocsik vonatba sorolását a Cseh Vasutak nem tagadja, a vasútvállalatnál próbálnak átcsoportosítani bizonyos kocsikat Prágába, hogy orvosolni tudják a problémát. Az ügy már minisztériumi szintig is eljutott, a múlt héten a cseh közlekedésügyi miniszter azt nyilatkozta, hogy sikerült megállapodni a német féllel, hogy az esetlegesen műszaki hibás (vagy egyéb bajjal küszködő) szerelvényeket legalább Drezdáig engedjék tovább – ez azonban most úgy látszik, mégsem érvényes.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!