A Pesától vesz motorvonatokat Poznań
A Nagy-lengyelországi vajdaság 127,3 millió zlotyért, vagyis közel 9,4 milliárd forintért szerzi be a járműveket a vajdaság központjának számító Poznań elővárosi vasúti szolgáltatása számára. A költségek közel felét, 48,75 millió zlotyt (3,6 milliárd forintot) uniós forrásokból finanszírozzák. A hazai gyártású, elektromos üzemű szerelvényeket a tervek szerint 2020 júniusa és decembere között szállítja le a Pesa. Az International Railway Journal információi szerint a vonatok karbantartását és kiterjesztett garanciát is magába foglaló kontraktus opcionálisan további öt vonat vásárlását is lehetővé teszi.
Az öt Elf 2-es Września, Poznań és Opalenica között fogja növelni az elővárosi szolgáltatás színvonalát. A százhatvan kilométer per órás sebességre képes, légkondicionált vonatok kétszáznegyven ülőhelyet fognak kínálni, a fedélzeten több jegyautomata, két WC, wifi valamint utastájékoztató rendszer szolgálja majd az utasok kényelmét. Külön tér áll majd a kerekesszékkel élők, valamint a kerékpárral utazók számára. A járműveket a zbąszynkui karbantartó bázis fogja gondozni.
A németországi városok elővárosi S-Bahn-rendszeréhez hasonló, a városi és elővárosi vasúti rendszereket összekötő Poznańi Elővárosi Vasút elnevezésű szolgáltatást 2018 júniusában hozta létre a Nagy-lengyelországi vajdaság kormányzata. A brand jelenleg három vonalon vehető igénybe: Poznań, Opalenica és Nowy Tomyśl; Grodzisk Wielkopolski, Poznań és Wągrowiec, valamint Poznań és Jarocin között. A szolgáltatást 2021-re tovább hosszabbítják Września és Wronki állomásokig, valamint két új útvonalon (Kościan–Poznań–Gniezno és Rogoźno–Poznań–Swarzędz) is elindul. A szerelvényeket a Nagy-lengyelországi vajdaság által 2010-ben alapított Koleje Wielkopolskie regionális vasúttársaság adja – jelenti a Railway Pro.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!