ADY is Flirtöl egyet

iho/vasút   ·   2019.12.03. 15:00
400px_ady_flirt

Azerbajdzsán nemzeti vasúttársasága és a svájci gyártó között a napokban megkötött, száztizenötmillió euró, vagyis körülbelül harminchatmilliárd forint értékű üzlet magában foglalja az alkatrészellátást is – jelenti a Railway Gazette.

Az International Railway Journal arról ír, hogy a beszerzés négy dízelüzemű, intercity-kivitelű motorvonatra, valamint három intercity- és három regionális-elővárosi verziójú villamos szerelvényre vonatkozik. A széles, 1520 milliméter nyomtávú Flirtöket az orosz űrszelvény-szabványoknak (GOST) megfelelően építi meg a Stadler, így 3,48 méter szélesek és 4,6 méter magasak lesznek.

Összesen tíz Flirt motorvonatot szerez be az azeri ADY, a szerelvények közül négy dízelüzemű lesz (látványterv: Stadler Rail)

A 106,8 méter hosszú dízelvonatokban egy négy dízelmotort tartalmazó PowerPack-modulegység szolgáltatja majd az erőt. Az első- és másodosztályú résszel, valamint büférészleggel is ellátott utastér összesen 271 ülőhelyet kínál. Az Stadler elsőnek a dízeles Flirtöket adja majd át az ADY-nak, a tervek szerint 2022-ben, hogy a vasúttársaság szolgáltatásában ne legyen nagy kapacitáskiesés, mialatt a villamosított fővonalakon a három kilovoltos egyenáramú betáplálást átépítik huszonöt kilovolt ötven hertzes rendszerűre.

A villamos üzemű Flirtök közül az intercity-kivitelűbe 236, a regionális-elővárosi verzióba pedig 255 ülést építenek majd be. A szerelvények egységesen 92,96 méter hosszúak lesznek.

Az ADY az elmúlt évek során már többször is vásárolt járműveket a Stadlertől: 2014-ben összesen harminc, nyomtávváltásra képes háló- és étkezőkocsit rendeltek a Baku, Tbiliszi és Isztambul közötti nemzetközi forgalomhoz, 2015-ben és 2018-ban pedig öt négyrészes, kétszintes KISS motorvonatot szereztek be a svájciaktól.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek