Azeri–georgiai együttműködés a BTK-vasútért
Az azeri nemzeti vasút ADY és a georgiai Marabda–Kartszakhi árufuvarozó vasúttársaság BTKI Railways néven közös vállalkozást hozott létre a Baku–Tbiliszi–Karsz (BTK) vasútvonal üzemeltetésére.
Az azeri nemzeti vasút ADY és a georgiai Marabda–Kartszakhi árufuvarozó vasúttársaság BTKI Railways néven közös vállalkozást hozott létre a Baku–Tbiliszi–Karsz (BTK) vasútvonal üzemeltetésére.
Az azeri nemzeti vasút ADY négy szerelvényt állít csatasorba a Baku–Ağstafa viszonylaton.
Azerbajdzsán nemzeti vasúttársasága, az ADY a kazah vasút KTZ által indított trendet követné, a cél az úgynevezett középső korridor teljes kapacitásának kihasználása.
A logisztikai vállalat tizenhat új, az úgynevezett középső korridort használó intermodális fuvarral köti össze a két térség kereskedelmi központjait.
A kazah export közel a háromszorosára, az import pedig huszonkét százalékkal nőtt az idei év első negyedévben a szállítási útvonalon.
A kazah nemzeti vasúttársaság KTZ május 8-ától nem szállít olajtermékeket a tamani kikötőbe, a lépést nem indokolták.
Felgyorsultak az események, a felek aláírták a közös magyar–azeri buszgyártás alapdokumentumát.
A vasúti pálya negyven, az autópálya pedig hetven százalékos készültségnél jár.
Habár a tranzitidők minden esetben jóval hosszabbak, a világgazdaságnak működni kell. Konstanca és Törökország az eddigi nyertesek között.
A logisztikai vállalat új, továbbfejlesztett intermodális vasúti szállítással tér vissza a nemzetközi szállítási útvonalra, a megrendelőket pedig a szabad kapacitások kihasználására ösztönzi.
Az azeri és az osztrák vasútvállalat képviselői a napokban írtak alá egyetértési nyilatkozatot, kiemelve a multimodális szállítás szerepét a két ország közötti gazdasági kapcsolatok erősítésében.
Az idei év első negyedében a tavalyihoz képest 28 százalékkal nőtt a konténerforgalom a Kínát Európával Kazahsztánon keresztül összekötő nemzetközi szállítási útvonalon.
A Világbank szerint magas hatékonyságot érhet el a Transzkaukázusi Közlekedési Folyosó (CTC), ha a két ország konkrét lépéseket követ.
A Bakut Oroszországgal összekötő Sumqayit–Yalama vonal a kaukázusi nemzetközi észak-déli szállítási korridor része.
A kazah–kínai határnál fekvő Dosztikot Mojintivel összekötő, villamosított sínpár az ötszörösére növeli majd az Új Selyemút úgynevezett középső folyosójának kapacitását.