Alagútban a Zentralbahn
November 12-től a vonatok Luzern főpályaudvara és Kriens Mattenhof megállóhely között nagyrészt a felszín alatt közlekednek. A végig kétvágányú, összesen két kilométer hosszú új vonalvezetésből több mint 1,3 kilométer alagútban fut. A föld alatti szakasz három részből áll: Luzern főpályaudvaráról indulva az 560 méteres Hubelmattunnel után Luzern Allmend/Messe föld alatti megállóhely következik 300 méter hosszban, majd a 475 méteres Allmendtunnel zárja a sort. Ez látható a vezető helyi napilap internetes hírportálján publikált videón a motorvonat-vezető szemszögéből. Hozzátesszük, hogy Luzern Allmend/Messe megállóhelyen a decemberi menetrendváltástól állnak csak meg a luzerni S-Bahn S4-es vonalának Luzernből induló, valamint az S5-ös Luzern felé közlekedő szerelvényei; addig a többi vonattal együtt megállás nélkül áthaladnak.
A föld alatti szakasz megépítését 2008 végén kezdték el. A tavalyi év végére szerkezetileg elkészült a mélyépítésű szakasz, aminek köszönhetően 2012 első fél évében ki tudták építeni a vasúti infrastruktúrát. A sikeres próbafutásokat követően a múlt hétvégén háromnapos vágányzár mellett Kriens Mattenhof megállóhely előtt bekötötték az új nyomvonalat. A régit november 8-án búcsúztatták gőzmozdony vontatta nosztalgiavonattal, amely 9-én éjfél után néhány perccel indult utoljára Luzernből.
Az egyvágányú felszíni szakasz felszámolásának köszönhetően Luzern lakott területén megszűnik több sorompóval biztosított vasúti átjáró is. A vágány helyén jövőre kerékpárút és sétány épülhet ki.