Az indiai távolsági utasok barátja az Amrit Bharat

iho/vasút   ·   2024.05.04. 12:00
amrit_bharat_expressz

Az új diszkont távolsági expresszekkel magasabb szintű utazási élményt igyekszik kínálni az alacsony kocsiosztályon utazóknak az Indian Railways.

A vonatnem valamivel magasabb szintű szálláshelyet nyújt, mint az indiai vasúttársaság hagyományos Mail & Express szolgáltatásai, melyeknél a jegyár 15–17 százalékkal drágább, a különböző prémium és légkondicionált kategóriáknál azonban olcsóbban. Ezzel kedvez az alacsonyabb kocsiosztályt választóknak, akik a távolsági utasok legnagyobb részét teszik ki.

Az Amrit Bharat vonatokon ülő- és hálóhelyek egyaránt megtalálhatóak, a folyosós elrendezésnek köszönhetően a szerelvény teljes hosszán végig lehet menni, ami a nem légkondicionált vonatok esetében eddig nem volt elérhető. Ennek érdekében az LHB-tól beszerzett gördülőállományt minden szerelvénynél félállandó kapcsolószerkezetekkel látták el. A WC-fülkéket a leggyorsabb indiai expresszjáratoknak számító Vande Bharatokhoz készített legújabb dizájn alapján alakították ki. A régebbi kocsikkal ellentétben az Amrit Bharat-kocsik hálófülkéi párnázottak, és a csomagtartók is nagyobbak lettek. A szerelvények mindkét végén akadálymentesített kocsik állnak a mozgáskorlátozott utasok rendelkezésére.

Az első szerelvényeket az év elején, egyelőre két útvonalon állította forgalomba az Indian Railways (IR): a főváros Delhi Anand Vihar pályaudvara és az észak-indiai Uttar Prades állambeli Ajodhja között, valamint a főváros és a szintén az ország északi részén fekvő Bihár államban található Darbhanga között. Előbbinél 690 kilométert tesznek meg a szerelvények, utóbbinál pedig a 1165 kilométeres távot 20 óra 40 perc alatt teljesítik.

Az ablakok felett és alatt sáfrányszínű csíkokkal díszített Amrit Bharatok mindkét végén egy-egy szintén sáfrányszínű villamos mozdony dolgozik, amik között összesen huszonkét kocsi fut. Ezzel a megoldással nagyobb átlagsebességet érhetnek el, mint sok általános távolsági vonat – egyes szakaszokon akár százharminc kilométer per órás tempóval is haladhatnak –, megközelítve a légkondicionált Rajdhani, Shatabdi és Duronto expresszek, valamint az egyre bővülő Vande Bharat-flotta átlagtempóját.

Az Indian Railway vezetősége nemrégiben döntött úgy, hogy ötven Amrit Bharat szerelvényt állítanak forgalomba a 2024–2025-ös pénzügyi év során – a mennyiséget végül kettővel meg is fejelték. A vonatokhoz összesen 1230 személykocsira van szükség: hatszáz LWSCH-típusú hálókocsira, 440 LWS-típusú általános célú kocsira, továbbá 190 LSLRD-típusú őrzött poggyászkocsira. A járműveket az Integral Coach Factory (ICF) építi meg Csennaiban – számol be a Railway Gazette.

(Nyitóképünkön az egyik Amrit Bharat expressz. Kép forrása: Wikipedia)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Személyvonat siklott ki Lengyeltótiban

MÁV/iho   ·   2024.06.18. 10:20

A Desiro három tengellyel lépett ki a sínekről. A Kaposvár–Fonyód vonalon és a Helikon interrégióknál jelentős késéssekkel kell számolni. Az eseményhez a dombóvári segélyvonat vonult ki.