Az utolsó simítások

iho/vasút   ·   2011.08.22. 12:00
00

A háromhetes vágányzár alatt az erre közlekedő személyszállító vonatokat autóbuszokkal pótolták, a Záhony–Tiszaújváros és Hidasnémeti–Nyírábrány közötti tehervonatok kerülő útvonalon, Debrecenen és Füzesabonyon át közlekedtek.

A vágányzár alatt több helyen hosszúsíncserét végeztek, átépítettek néhány rossz állapotú kitérőt, a felsővezetékek szigetelését és a vasúti átjárókat is felújították. Augusztus 18-án a felépítményi mérőkocsi és egy próbavonat is ellenőrizte a kész munkát. A mérőkocsit természetesen az eredetileg erre a célra átalakított 017-es Nohab húzta, némi fennakadással. Mezőzomboron egy órás kényszerpihenő után indulhattak csak tovább, a fénysorompókat üzembe helyezésének pontos idejét ugyanis nem lehetett előre kiszámolni. Az akadály elhárítása után a V43 1142 és egy első osztályú kocsi alkotta próbavonat futott végig tesztmenetként. A felújított szakaszon augusztus végéig 60 kilométer/órás technológiai sebességkorlátozás van érvényben, a pályasebességet szeptember 20. után emelik 120-ra.

Szerencsen várakozik indulásra a mérővonat<br>A képre kattintva fotógalériánk nyílik meg

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút Kiemelt ajánlatok

Knorr-Bremse fékrendszerek a világ körül – 5. rész: Kötöttpályán Magyarországon I.

iho/vasút   ·   2022.05.14. 09:00

Sorozatunkban előző részeiben azt mutattuk be, hogy a Knorr-Bremse Budapest piacvezető vasúti fékgyártó vállalatként a világ mely távoli országaiba szállít fékrendszereket vonatok, metrók és villamosok számára. Képzeletben jártunk Afrikában, Ázsiában és a távoli Ausztráliában is. Számunkra a legérdekesebbek mégis azok a szerelvények, amelyekkel itthon találkozhatunk nap mint nap, amelyekben Budapesten tervezett és gyártott fékberendezések, fékvezérlő rendszerek és levegőellátó egységek gondoskodnak a biztonságos fékezésről.