Beépítették az első ferdepályás felvonót az M3-as metró vonalán

A belvárosi állomásain a felújítás szinte valamennyi fázisa megfigyelhető. A bontási munkálatok már szinte mindenhol befejeződtek, az építési folyamatok más-más ütemben haladnak.
Különösen jól megfigyelhetők az építési folyamatok a felújítás alatt álló belvárosi szakaszon északról dél felé tartva. A legjelentősebb momentum, hogy a Kálvin téren már beépítették az első ferdepályás felvonót, ami az akadálymentes közlekedést biztosítja majd az állomáson. A szerkezetet elsőként a megújult kék metró utasai használhatják majd a közösségi közlekedésben hat állomáson.
Amíg a Nyugati pályaudvar–Ferenciek tere közötti szakaszon a lejtaknákban főként a ferdefelvonók és új mozgólépcső szerkezetek beépítésének előkészítése zajlik, addig az üzemi területeken az építészeti kialakítás a végéhez közeledik, helyenként a berendezések beépítése is tart már.








A Kálvin tér, Corvin-negyed, Semmelweis Klinikák állomások előrehozott, jövő tavaszra tervezett átadása miatt a változások hónapról-hónapra szembetűnőbbek. Az állomások áramellátását már az új transzformátorok és az új elektromoskapcsoló-terek biztosítják. A főszellőző berendezéseket és a hozzájuk tartozó kábeltartó rendszereket már beépítették, jelenleg az elektromos hálózat végső kialakítását végzik. Szinte minden új mozgólépcső a helyére került, az első ferdepályás felvonó fülkéje és szerkezete pedig már látható a Kálvin téren. Elkészültek az ÁDI, azaz az állomási diszpécserhelyiségek. Az utasforgalmi területeken tartanak a padló- és oldalfalburkolások, álmennyezet-szerelések, lassan kirajzolódnak a végső arculati megjelenések.
Az alagútban már a megújult bal vágányon közlekednek a szerelvények, és a jobb vágány cseréjét végzik, egyes szakaszokon pedig már az új sínszálakat is beépítették.
A Kálvin tér, Corvin-negyed, Semmelweis Klinikák állomások már 2022 tavaszán megnyílnak az utasforgalom előtt, a Deák Ferenc téri állomás előrehozott átadásának lehetőségét pedig vizsgáljuk. A teljes M3 vonalszakaszon várhatóan 2023 első negyedévében utazhatunk.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!