CAF-motorvonatokat szerez be az NS

iho/vasút   ·   2022.09.07. 12:00
ns_icmm_koploper

Harminc négyrészes, egyszintes és harminc hatrészes, emeletes villamos szerelvény állhat forgalomba 2028-tól.

A holland nemzeti vasút járműtenderének utolsó körébe négy pályázat került be: az Alstom, a CAF, a Siemens Mobility és a Stadler Rail adott be jelentkezést. Az NS végül a baszk gyártót hirdette ki győztesnek: a vállalat szerint a CAF pályázata a legjobb az ár és a minőségi kritériumok kombinációját tekintve, beleértve a beruházási költségeket, a megbízhatóságot, a karbantarthatóságot, az energiahatékonyságot, az utasok és a személyzet igényeinek kielégítését, valamint a hosszútávú támogatást – jelenti a Railway Gazette.

A tenderprocedúra jelenleg a kötelező szerződéskötési tilalmi időszaknál tart, mely során az alulmaradt versenytársak fellebbezést tehetnek. A vasúttársaság úgy véli, a szerződés aláírására az év végéig sor kerülhet, a terveket ekkor fogják véglegesíteni, mielőtt a szerelvények gyártásba kerülnek.

A CAF vonatai százhatvan kilométer per órás sebességre lesznek képesek, továbbá nagy utaskapacitásúnak és megfelelően akadálymentesítetteknek kell lenniük. Az NS az új szerelvényekkel a már koros, 1977 óta közlekedő, három- és négyrészes (4000-es és 4200-as sorozatú), ICMm (Intercity Materieel Modern) vagy Koploper becenevű motorvonatokat, valamint az 1990-es években a Talbot és az Adtranz által gyártott, DDZ (Dubbel Dekker Zonering) sorozatú, emeletes motorvonatokat fogja nyugdíjba küldeni.

A kontraktus opcionálisan további, németországi és belgiumi nemzetközi forgalomra is alkalmas motorvonatok lehívását is lehetővé teszi – számol be az International Railway Journal.

(Nyitóképünkön az NS 4024-es pályaszámú ICMm motorvonata. A CAF-szelvények érkezésével ezek a koros vonatok eltűnhetnek a menetrend szerinti forgalomból. Kép forrása: Wikipedia)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Nagyvasút Vasút

És mit adhat nekünk a Talgo?

T. H. F.   ·   2024.03.04. 16:35

Bár a kormány a minap második lépcsőben is tárgyalt a magyar vasúti közlekedés versenyképessége szempontjából létfontosságú járműbeszerzésekről és infrastruktúra-fejlesztésekről, egyelőre csak azt tűnik egyértelműnek: egyik esetben sem várhatók gyors megoldások.