Hogyan válthat vasútra egy közúti fuvarozó Németországban?
A német Allianz pro Schiene vasúti szövetség szerint a digitalizáció által egyszerűsített hozzáférés ösztönzője lehet a kombinált fuvarozással való próbálkozásnak.
A német Allianz pro Schiene vasúti szövetség szerint a digitalizáció által egyszerűsített hozzáférés ösztönzője lehet a kombinált fuvarozással való próbálkozásnak.
Megszületett a finanszírozási megállapodás a német szövetségi kormány és a tartományok között: havi 49 euróért lehet majd igénybe venni a helyi tömegközlekedést és a regionális vonatokat, várhatóan tavasztól.
Jelenleg a vasúthálózat 61 százaléka villamosított, a cél, hogy ez 2030-ra 75 százalékra nőjön. 2019 óta viszont alig épült ki újabb szakaszokon felsővezeték.
Habár a tavaly novemberben felálló új kormány azt ígérte, hogy a vasutat fogja priorizálni a közúttal szemben, mégis az utóbbi juthat több forráshoz.
Az iparág vállalatai Európa-szerte aggodalmukat fejezik ki a működési költségek jelentős növekedése miatt.
Az orosz–ukrán háború okán ismét a közbeszéd tárgyává vált az európai energiapolitika. A német közlekedési szövetségek szerint a vasút csökkenthetné Európa függőségét a kőolajbeszállítóktól és a fosszilis tüzelőanyagoktól.