Jelentős pénzcsomaggal segíti ki Németország a vasút villanyszámláit
Az EU jóváhagyásával 1,1 milliárd euróval enyhítik a vasúti szektor égbe szökő villamosenergia-árait.
Az EU jóváhagyásával 1,1 milliárd euróval enyhítik a vasúti szektor égbe szökő villamosenergia-árait.
Az SNCF Reseau a 2021-es megawattóránkénti 56 euró helyett 2023-ban már 473 euró 51 centet kér a vontatási villamosenergiáért.
A DERKE sajtóközleményt adott ki az utasok észrevételeiről a járatok csökkentésével kapcsolatban.
Az ideiglenes üzemszünet a tervezett tavaszi pályafelújítás végéig tart, ezzel több, mint 120 millió forintot spórol Budapest közösségi közlekedése.
Ráadásul már november 14-étől csökkenti a villamosok, trolik és egyes buszok járatsűrűségét a DKV.
Az Európai Unió energiaügyi miniszterei szeptember 30-án döntöttek arról, hogy megawattóránként száznyolcvan euróban maximalizálják a vasút által használt elektromos energia árát.
Az ERFA szerint a magas energiaárak miatt több vállalat is csődbe juthat.
A vasúti árufuvarozóknak alkalmazkodniuk kell a folyamatosan változó körülményekhez a költségeik kordában tartása érdekében.
Megjelentek az első uniós állami támogatások az Ukrajnában dúló háború és az annak következtében életbe léptetett szankciók miatt szenvedő vállalatok veszteségeinek enyhítésére.
A Hungrail Magyar Vasúti Egyesület tagvállalatai közös nyilatkozatban kérik az áremelkedéssel a szektort érő negatív hatások tompítását a vasúti árufuvarozás versenyképességének megőrzése érdekében.