Jelentős változás az EKR-ben: új lendületet kap az intermodális és fenntartható közlekedés
Egy új energiaügyi miniszteri rendelet a közlekedési szektorban működőknek új lehetőségeket teremt az Energiahatékonysági Kötelezettségi Rendszerben.
Egy új energiaügyi miniszteri rendelet a közlekedési szektorban működőknek új lehetőségeket teremt az Energiahatékonysági Kötelezettségi Rendszerben.
A magyar intermodális árufuvarozás történetének egyik jelentős technológiai beruházásával új korszak kezdődik a magyar konténerlogisztikában, új szintre emelve a vasúti, közúti és vízi logisztikai műveletek hatékonyságát.
Idén április 10-én, a Nemzetközi Logisztika Napjával egyidőben rendezik meg az ellátási lánc szakma egyik legnagyobb országos eseménysorozatát. Az ingyenesen látogatható programok célja a népszerűsítése túl a szektor aktuális trendjeinek, kihívásainak és lehetőségeinek bemutatása az érdeklődőknek.
A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége szakmai rendezvényén a logisztikai ágazat legfontosabb kihívásait és lehetőségeit ismertették a szakemberek. A konferencia összefoglalta a szektor tavalyi sikereit, és kijelölte a legfontosabb irányvonalait és terveit 2025-re.
Harmadik alkalommal adták át az Év Logisztikai Fejlesztése Díjat.
Az év első logisztikai eseményén valós idejű információk, innovatív és jövőbemutató megoldások ismerhetők meg, ahol nagyszerűen lehet a kapcsolati tőkét építeni, vagy a meglévőt elmélyíteni. Aki ott lesz, az a szakmát érintő és érdeklő aktuális témákról fog hallani újdonságokat, amikről tényleg szakértők, cégvezetők, döntéshozók beszélnek.
Máskülönben Magyarország nem fogja teljesíteni a 2030-ra vállalt klímacéljait, ellehetetlenülnek az energiahatékonysági beruházások és a klímavédelmi intézkedések.
Rosszabb pályákon kell magasabb díjat fizetni szeptembertől.
Innovatív megoldással terelik vasútra a kamionokat a törökbálinti Depo és a németországi Helrom együttműködésében. A heti hat vonatpár több száz kamionnal csökkenti az autópályák terhelését.
Az MLSZKSZ ismét megszervezi az év a kombinált fuvarozás időszerű kérdéseiről szóló konferenciáját.
Rendszeres együttműködésről állapodott meg a MÁV és az MLSZKSZ.
Az egykori kiskundorozsmai átrakó területén működő PSP Terminál a helyi fejlesztéseket és a tranzitforgalmat szolgálja ki.
Az ázsiaiak saját kézbe veszik a betelepülő akkugyárak logisztikai igényeinek kielégítését – a jelekből ítélve ez lehet a legvalószínűbb olvasata a bejelentésnek.
A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének összesítése szerint kevésbé érintette a válság az intermodális forgalmat, így a több szállítási módot kombináló fuvarozás növelte részesedését az összforgalomban.
A hazai vasúti árufuvarozás már most infrastrukturális korlátokba ütközik, sürgős vasúti fejlesztések nélkül nem tudja majd kiszolgálni az új autóipari és akkumulátorgyárakat – hangsúlyozták vezető logisztikai szakértők a Közlekedéslogisztikai Konferencián, Herceghalmon.