Most már tényleg megmenekül az enyészettől a kelenföldi állomásépület
A műemléki védettség alatt álló Kelenföld Indóházban vasúttörténeti kiállítóhelyként rendezi be legújabb tagintézményét a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum.
A műemléki védettség alatt álló Kelenföld Indóházban vasúttörténeti kiállítóhelyként rendezi be legújabb tagintézményét a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum.
A 301,006-ost hétvégén szállították át az Istvántelki Főműhely területéről a Magyar Állami Operaház Eiffel Műhelyházába.
A műemléki védelem alatt álló, neobarokk felvételi épületet a restauráció területén elismert Épkar újította fel.
A százharminc éves épületben egy kisebb tárlatot rendeznének be.
Készül az Eiffel Műhelyház, ami 2019-ben az Operaház logisztikai központjaként nyitja meg kapuit. A képriportban látható: már dolgoznak az ipari műemlék főépületének homlokzatán.
Villamospályát, hétszáz méternyi új utat, két jelzőlámpás csomópontot is kiépítenek a volt Északi Járműjavító területén, az Operaház új műhelyháza közelében.
A fertődi műemlékegyüttes látogatóinak nagy száma, valamint az út élénk forgalma állandó balesetveszélyt jelent, ráadásul ezzel összefüggésben ellehetetlenült a műemlék további fejlesztése. Észak felé egy kiserdőn át, egy focipálya mellett terelik el az autókat.
Ismertebb nevén: a Balettintézet. Az éppen húsz éve potom összegért eladott ingatlan sorsáról sokáig csak szállingóztak a hírek. Aztán kiderült, hogy az eredetileg a MÁV-nak tervezett épületben luxusszálloda nyílik. De mikor?
Három éve az Operaház megkapta az Északi Járműjavító épületét, hogy hasznosítsa. A munkálatokról, a készülő logisztikai központ jelentőségéről, régi frakkos zenészekről, valamint a MÁV szerelőműhelyéről beszélgettünk Ókovács Szilveszter főigazgatóval.