Településkultúra

Vasút Közút Autóbuszközlekedés Közlekedésfejlesztés Településkultúra Közlekedéstervezés

Varga Ivett: Elsődleges szempont a belvárosi forgalom csillapítása, a gyalogos- és kerékpárosbarát közlekedés támogatása

MTI/iho   ·   2020.03.05. 08:00

A Lánchíd felújításához hasonlóan várhatóan még a tavasszal feltételes közbeszerzési eljárást írnak ki a 3-as metró aluljáróinak felújítására és akadálymentesítésére, amely 17-18 milliárd forintból valósulhatna meg – mondta az MTI-nek adott interjújában a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) Zrt. vezérigazgatói posztját februártól betöltő Varga Ivett. Beszélt arról is, vizsgálják virtuális dokkolók kialakításának lehetőségét, hogy csak ott lehessen elhelyezni például a kölcsönzött elektromos rollereket.

Közút Fenntarthatóság Közlekedésfejlesztés Településkultúra Környezetgazdálkodás Közlekedéstervezés Automobil

Európai Számvevőszék: az uniós nagyvárosoknak a fenntartható közlekedés felé kell mozdulniuk

MTI/iho   ·   2020.03.03. 18:40

A városokban a légszennyezés és az üvegházhatásúgáz-kibocsátás egyik fő forrása a közúti közlekedés, és a városi mobilitás terén a forgalmi torlódások jelentik az egyik legnagyobb kihívást, amelyek becslések szerint évi 270 milliárd euróba kerülnek a társadalomnak.

Közlekedésfejlesztés Településkultúra Környezetgazdálkodás

Klímavédelmi területeket jelölt ki, hőségtérképet rajzolt Bécs

iho   ·   2019.08.10. 13:45

Az osztrák főváros tudatos intézkedésekkel igyekszik ellensúlyozni a klímaváltozás negatív hatásait. Legutóbb elkészíttette a város hőségtérképét és klímavédelmi területek létrehozása mellett döntött. Ezeken a területeken az újépítésű épületeknél már egyáltalán nem alkalmaznak fosszilis energiahordozókat.

Közlekedésfejlesztés Településkultúra Városépítés

Gátszakadás

Zöldi Péter   ·   2019.08.01. 15:00
Megoszlanak a vélemények a budapesti, XI. kerületi Kopaszi-gát térségében már előrehaladott ingatlanfejlesztésekről. Vajon tényleg olyan tragikus közlekedési helyzet várható, mint ahogyan az ellenzők azt jósolják? Szerző zárójelben kijelenti, hogy nem a BudaPark kijáróembere, csak a beruházást távolról figyelők egyike.