urbanisztika
Mondja meg a BKK-nak, hogyan újuljon meg a Nagyvárad tér és az Ecseri út között az Üllői út!
Újabb budapesti főút válhat vonzóbbá a legvédtelenebbek, tehát a gyalogosoknak, kerékpárosoknak, a kerekesszékkel közlekedőknek.
Belakják a Negrelli-viadukt alatti boltíveket
Kávézókat, galériákat és egyéb közösségi tereket alakítanak ki Prága központjában.
Bezzeg Düsseldorfban...
Miközben nálunk épp elkaszálják a legalapvetőbb városszerkezeti fejlesztéseket, nyugaton legeltetnek.
Egy újabb hidat szeretne Budapesten a BKK
Az úgynevezett Aquincumi híd megvalósíthatósági tanulmánytervére írtak ki közbeszerzést a napokban.
Négy ajánlat jöhet a Lánchíd felújítására
A négy ajánlattételre felhívott ajánlattevőnek 2020. október 28-ig kell benyújtania ajánlatát.
Élhető Budapest, 1. rész: közösségi terek a szervizutakon, hétvégente autók elől lezárt Pesti alsó rakpart
Új forgalmi rendet vezetett be ezen a nyáron a főváros tizenöt mintaprojektben. Nyolc helyszínen augusztus 1-jétől már érvényesek a változások, ezeket nézzük meg alaposabban.
Forgalomcsillapítási mintaprojektek kezdődtek több fővárosi kerületben
Tizenöt helyszín Budán és Pesten is.
Kész az M25-ös, megújuló CAF-hálók – ez történt a héten a közlekedésben
Földön, vízen, levegőben: összefoglaló július 20-ától július 26-áig.
Vitézy Dávid: Semmi szükség nincs a Városligetben új parkolóház megépítésére
A Budapesti Fejlesztési Központ vezérigazgatója Facebook-oldalán azt írta, a Városligeti Építési Szabályzat (VÉSZ) módosítására készült friss fővárosi javaslatban ismét szerepel a Biodóm mellé tervezett 700 férőhelyes parkolóház.
Folytatódik a Közlekedési Múzeum új helyének előkészítése
Imádnak gyalogolni a bécsiek
A lakók több, mint nyolcvan százaléka szívesen indul útnak gyalog – derül ki egy 2019-es felmérésből.
Varga Ivett: Elsődleges szempont a belvárosi forgalom csillapítása, a gyalogos- és kerékpárosbarát közlekedés támogatása
A Lánchíd felújításához hasonlóan várhatóan még a tavasszal feltételes közbeszerzési eljárást írnak ki a 3-as metró aluljáróinak felújítására és akadálymentesítésére, amely 17-18 milliárd forintból valósulhatna meg – mondta az MTI-nek adott interjújában a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) Zrt. vezérigazgatói posztját februártól betöltő Varga Ivett. Beszélt arról is, vizsgálják virtuális dokkolók kialakításának lehetőségét, hogy csak ott lehessen elhelyezni például a kölcsönzött elektromos rollereket.
Európai Számvevőszék: az uniós nagyvárosoknak a fenntartható közlekedés felé kell mozdulniuk
A városokban a légszennyezés és az üvegházhatásúgáz-kibocsátás egyik fő forrása a közúti közlekedés, és a városi mobilitás terén a forgalmi torlódások jelentik az egyik legnagyobb kihívást, amelyek becslések szerint évi 270 milliárd euróba kerülnek a társadalomnak.