CityAnti már Prágában szorgoskodik

Korcsmáros Gábor/Prága   ·   2019.02.25. 18:45
Anti_01

Már híre ment az ihón, hogy Prágának épít a zólyomi járműjavító két 813.2-es sorozatú, Mravec, azaz Hangya becenévre hallgató studenkai csehszlovák bézéből átépített motorvonatot. Igen, tudom, akkor zólyomi Bagetteknek neveztem az egyszerűsítés, vagy a hasonlóság miatt. Itt tisztázzuk akkor, hogy a Bagettek azok a ZSSK 813-asai, ez a vonat pedig a Mravec, azaz Hangya becenevet kapta, mivel ezek a motorkocsik a 813-asok továbbfejlesztett változatai. S ha már hangya, akkor egy kis fantáziát beleszőve – az Atom Anti rajzfilm példáján elindulva – a vonatot nevezhetnénk akár CityAntinak is, ahogy már a címben is utaltam rá.

Praha-Čakovice állomásra érkezett a CityAnti, itt a végállomás (A képre kattintva galéria nyílik a szerző fotóiból)

Kipróbáltam a vonatot, s lényegében nem csalódtam. Azt, amit ki lehet hozni ebből a motorkocsiból, azt szerintem kihozták. Fura, kicsit kajla, kicsit atipikus, de végül is megteszi. Az alacsony padlós részben van csak szárnyas ajtó, amin kényelmes az utascsere. Az első kocsi két végén található ajtók elég keskenyek, igazi bézéfílingje van az embernek. Egyébként az utastér rendben van, az ülések újak, kényelmesek (rövidtávon – de ez egy rövidtávon közlekedő vonat). Egyet viszont nem értek: majdnem minden utastérben elhelyezett ajtó más-más jellegű. Van gombnyomásra nyíló, van tolóajtó, és még klasszikus kilincses ajtó is. Hogy ez a jármű mennyire lesz strapabíró és megbízható, azt csak később lehet értékelni, az első napok tapasztalatai azt mutatják, hogy nagy gondok nincsenek a vonattal.

Prága központi pályaudvaráról (Masarykovo nádraží) az északkelet-prágai Čakovice városrészbe indít járatokat hétköznapokon reggel hat és este nyolc óra között a KŽC Doprava. Ezeket a vonatokat szolgálja ki felváltva egy Studenka-szerelvény és egy új CityAnti. A vonatok menetrendje itt található.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút Kiemelt ajánlatok

Knorr-Bremse fékrendszerek a világ körül – 5. rész: Kötöttpályán Magyarországon I.

iho/vasút   ·   2022.05.14. 09:00

Sorozatunkban előző részeiben azt mutattuk be, hogy a Knorr-Bremse Budapest piacvezető vasúti fékgyártó vállalatként a világ mely távoli országaiba szállít fékrendszereket vonatok, metrók és villamosok számára. Képzeletben jártunk Afrikában, Ázsiában és a távoli Ausztráliában is. Számunkra a legérdekesebbek mégis azok a szerelvények, amelyekkel itthon találkozhatunk nap mint nap, amelyekben Budapesten tervezett és gyártott fékberendezések, fékvezérlő rendszerek és levegőellátó egységek gondoskodnak a biztonságos fékezésről.