Cseh Pershingek Lengyelországba

Korcsmáros Gábor/Prága   ·   2012.10.14. 18:00
kiskep

Már egy ideje lógott a levegőben a megállapodás, először a lengyel Rynek Kolejowy portál tájékoztatott a megvalósulásáról. Az üzlet nyélbe ütését Petr Šťáhlavský, a ČD szóvivője október elején megerősítette, amiről a cseh IDNES is cikkezett. A cseh vasúttársaság négy évre adja bérbe tíz, 163-as sorozatú, Pershing becenevű egyenáramú villanymozdonyát a lengyel Przewozy Regionalne vasúttársaságnak.

163-as persing Střekov vára alatt Ústí nad Labemben<br>(fotó: IDNES.cz)

Ezek a mozdonyok a legelterjedtebbek közé tartoznak Csehország és Szlovákia területén, sőt egy ideje már Lengyelországban sem idegenek. A plzeňi Škoda vasúti járműgyártó üzemben készültek a nyolcvanas években és a kilencvenes évek elején. Végsebességük 120 kilométer per óra, ezért ma már csak regionális vagy személyvonatok élén találkozhatunk velük.

A lengyel vasúttársaság tervei szerint női beceneveket kapnak a bérbe vett villanymozdonyok, így például lesz Oliwia, Zosia vagy Agata nevű mozdony. Az üzlet pénzügyi hátteréről csak találgatások vannak, hivatalos adatot egyik fél sem árult el. A mozdonyoknak még kisebb alakításokon kell átmenniük a lengyel vasúti normák miatt, amelyeket a přerovi depóban végeznek el. A tíz Pershinget az év végéig adják át a csehek lengyel kollégáiknak.

Kapcsolódó hírek

Vasút Ellátási lánc Nagyvasút Szállítmányozás

Eldőlt: megépülhet a zalaszentiváni deltavágány

iho/vasút   ·   2025.12.12. 12:00

A Swietelsky, a V-Híd és az R-Kord partnersége csaknem 12 milliárd forintot kér a kivitelezésért, aminek cirka felét a GYSEV fizeti uniós támogatásból, másik felét pedig az állami büdzsé állja. A fejlesztéssel a Metrans tervezett konténerterminálja is megvalósulhat, és értelmet nyerhet a Zalaegerszeg és Zalaszentiván közötti fantomkörforgalom.