Csehországban tesztelik a Hitachi Rail új hibridjét

Korcsmáros Gábor/Prága   ·   2021.04.13. 15:00
00_hitachi_velim

A szerelvény a villamos és dízelüzem mellett akkumulátoros üzemre is képes.

A közép-csehországi Velim közelében található Vasúti Kutatóintézet (VUZ) tesztpályáján próbázik a Hitachi Rail legújabb hibrid vasúti járműve, a HTR412 típusú szerelvény, amely a Trenitalia olasz vasúttársaságnak készült. A hibrid jármű a 3 kilovoltos áramrendszerű villamosított pályákon tud közlekedni, a nem villamosított pályákon pedig a dízelmotor mellett akkumulátoros üzemre is képes.

A HTR412 szerelvény egy négyrészes motorvonat, aminek van egy rövidebb, háromrészes változata is (HTR312), ugyancsak az olasz vasúttársaság megrendelésére gyártják. A gyártás a Hitachi rail olaszországi telephelyein zajlik Pistoiában, Nápolyban és Reggio di Calabriában zajlik. A beszerzés legalább hetven szerelvény leszállításáról szól, de összesen akár százharmincöt hibrid járművet is átvehet a megrendelő.

Az első szerelvények várhatóan még az idén forgalomba állhatnak Olaszországban.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Közút Nagyvasút Autóbuszközlekedés

Szombattól július végéig karbantartják Rákosrendezőt, jelentősen változik a közlekedés az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalakon

MÁV/iho   ·   2025.06.21. 08:00

A vonatok fővárosi végállomását a Nyugati pályaudvarról külső állomásokra helyezik át: az esztergomi vonatok Angyalföldig, a szobi és a veresegyházi vonal járatai Rákospalota-Újpestig közlekednek. Pótlóbuszok helyett a sűrűbb helyközi buszjáratokat és a BKK járatait lehet majd igénybe venni.