De nehéz az iskolatáska!
Budapest két nagy felújítása csúszott bele az iskolaévbe. Kőbánya-Kispest autóbuszvégállomásának át nem adása nem a fővárosi illetékesek sara, portálunkon gyakorlatilag percről percre igyekeztünk beszámolni a huzavonáról. A csupasz tények átismétléseképp: az augusztus 24-i határidőre a Köki Terminál beruházója a metróállomást és a buszpályaudvart is készre jelentette, ám az utóbbit – mivel eltértek a szerződésben foglaltaktól – a Budapesti Közlekedési Központ Zrt. nem vehette át. A buszok maradtak a Határ úton, az építőcéget kötbér terhelheti – tudomásunk szerint jogerőre még nem emelkedett, igaz, fellebbezésről sem esett szó.
A metró szeptember 3. óta ismét Kőbánya-Kispestig közlekedik. Ennek – két fontos autóbuszvonal, a 68-as és a 151-es csatlakozásán kívül – üzemviteli oka is van. Az iskolaév kezdetével érvényét vesztette az úgynevezett kiiktatásos menetrend, többek közt a metrón is több szerelvény közlekedik, sűrűbb követéssel. Kőbánya-Kispest végállomáson akár négy szerelvény is tartózkodhat: egy-egy beérkező illetve kiinduló, és legfeljebb kettő a tárolóvágányokon, ami gyorsabb fordítást tesz lehetővé, mint a háromvágányos Határ úti megálló. Nem is meglepő talán, hogy Kőbánya-Kispest és Határ út között a metrószerelvények kihasználatlanok, a Határ úti megállóra pedig a megszokott terhelés többszöröse nehezedik.
A közbeszerzésen csúszott el a Szent Gellért rakparti felújítás, így mire az új kiírást elfogadták, már kifutottak az időből, szeptember 1. előtt semmiképp sem lehetett volna befejezni a munkát. Ez a felújítás a fővárosi lassújel-mentesítési program része, amely a villamosok átlagos utazósebességének megnövelését tűzte ki céljául. Utoljára 2009-ben, a Döbrentei téren és a Várkert, valamint a Bem rakparton cserélték ki a villamossíneket, a Bartók Béla út felújítása majd' egy évtizedes. A rossz minőségű, lassújelekkel tűzdelt villamospályán közös tömegközlekedési sáv volt, a 7-es buszcsalád és a 86-os buszok most a megmaradt, kétszer egy sávon kénytelenek nyomorogni. Reggeli csúcsban van, hogy akár fél órát is tarthat a Szabadság és az Erzsébet hidak közötti alig háromnegyed kilométeres táv megtétele az autóbusznak, a felvezető utak bedugulásáról nem is szólva. Itt a munkák befejezését – egy idehaza még nem alkalmazott, CDM rendszerű villamospálya lefektetésével – szeptember 15-re ígérik.