Digitális automata kapcsolókészülékeket tesztel a TÜV Süd

A görlitzi gördülőállomány-tesztközpont kiterjedt stresszteszteket végez számos gyártó DAC-szerkezetén.
A németországi próbák a huszonegy tagú, az Európai Unió által finanszírozott, FP5-DACtiVate elnevezésű, a DAC-ok fejlesztését célzó tesztelési és mérnöki projekt részeként, az automata kapcsolószerkezetek engedélyezési folyamatának támogatása érdekében zajlanak.
A TÜV Südtől elmondták, ötvenezer négyzetméteres létesítményük ideális feltételeket nyújtanak a tesztekhez: speciális pályakonfigurációk állnak rendelkezésre akár 40 kilométer/órás sebességhez is, a járműveket és az egyedi alkatrészeket tesztpadok lehet kipróbálni, ezen felül számos DAC-projekt gyakorlati tapasztalatával bíró szakemberek segítenek.
A június és július folyamán elvégzett tesztek a kisiklás elleni biztonságra összpontosítottak. A DAC-okkal összekapcsolt kocsikat többször, egyre nagyobb erővel tolták neki egy rakott, befékezett szerelvénynek egy S-ívű pályaszakaszon, amit különösen veszélyesnek vélnek a nyomkarimán való kisiklás szempontjából. Az automata kapcsolókészülékeket egy, a szerelvény közepén található üres kocsira szerelték fel, majd legfeljebb 550 kilonewton vízszintes nyomóerőnek vetették alá – ez több mint kétszerese a normális szintnek –, hogy egy életszerű, magas kisiklási kockázattal járó eseményt szimuláljanak.
A próbák során számos gyártó eltérő szerkezeteit tesztelték különböző kombinációkban, ezzel felmérve a biztonságot és az átjárhatóságot. Az eredmények a DAC európai vasúti árufuvarozási műveleteknél való alkalmazásának jóváhagyásához szükséges műszaki dokumentáció részét képezik majd – jelenti a Railway Gazette.
(Nyitóképünkön az egyik tesztmenet a görlitzi tesztpályán. Kép forrása: Railway Gazette)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!